waarom kan mijn laptop niet zonder netstroom?

tijdje geleden mijn laptop (packard bell EasyNote TK) laten vallen. Hierna is er een nieuwe monitor ingekomen. Wanneer hij aan de netstroom zit, is er niks aan de hand. Wanneer ik de voedingskabel los haal om de laptop te gebruiken waar een laptop voor bedoelt is (het gebruik waar dan ook zonder een stopcontact nodig te zijn) begint het beeld te knipperen en wisselt hij in hoge snelheid van helderheid, hierbij hoor ik een aan 1 stuk doorlopende piep (zie bijlage). Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en waar het mogelijk aan ligt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klagen bij de reparateur. Als het goed is heb je ook garantie op je reparatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me een lichte kortsluiting, bij mijn Nintendo DS Lite heb ik dat ook een jaar of 2 - 3 geleden gehad. Maar daarna deed mijn DS het niet meer. Dus ik vermoed dat je wel kortsluiting heb, maar niet zo dat het schade aanbrengt.

Het beste antwoord

Je accu is dan stuk. En je laptop wisselt dan van netstroom automatisch naar de accu (logisch als je de stekker eruit trekt). De reden waarom je beeldscherm gaat flikkeren is als volgt. Je accu doet het waarschijnlijk nog wel, maar is beschadigd. De laptop blijft dan wel een tijdje aan, maar door het defect wisselt je laptop constant van normale instellingen naar energie-besparende instellingen omdat je accu niet correct werkt. Daarom flikkert je beeldscherm (resolutie en helderheid constant aanpassen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke harstikke bedankt. Ik kan dus het beste naar de MediaMarkt gaan en vragen of ze er een test accu in kunnen zetten, kijken of het nu opgelost is en vervolgens een nieuwe accu kopen?

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je accu kapot. Als hij het wel op t netstroom doet maar niet op de accu zelf.. Lijkt me vrij duidelijk