hoe kan ik van mijn oude mobiel, waar ik het wachtwoord kwijt van ben, mijn smsjes overzetten naar de PC ivm een rechtzaak? thanks alvast

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk type mobiel is het juist?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste weten wij niet welk type en merk telefoon je hebt en of je wel de echte eigenaar vh toestel bent . Als het belangrijk genoeg is voor het onderzoek kan de politie ze altijd opvragen bij de provider gewist of niet . Ja niet van 5 jaar geleden lijkt mij .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sms'jes naar je pc en dan in word bestandje uitprinten? Dit is waardeloos in een rechtbank, aangezien je dit zelf kan aanpassen naar eigen belang

Antwoorden (2)

Je kan alleen je smsjes overzetten als je toegang tot je mobiel hebt. Je installeert dan de SMSBackUp app. Die app back uppt al je smsjes naar je Gmail account. En die smsjes kun je dan op je computer teruglezen op je Gmail account op je pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je geen toegang hebt tot je simkaart die in die telefoon zit, of elke willekeurige telefoon, kun je niets overzetten of lezen.
De eerste vereiste is het vrijgeven van de simkaart d.m.v. het ingeven van de geldige PINcode.
Heb, of weet je die niet meer, of is de simkaart geblokkeerd na 3 foute pogingen dan kun je met behulp van de PUKcode (de PersonalUnblockingKey) de simkaart weer voorzien van een nieuwe PINcode waarmee dan wel de simkaart weer open gezet kan worden.

De PUKcode wordt tegenwoordig al vooraf meegeleverd en dus bekendgemaakt aan de klant, bij ieder abonnement en toestel dat door een provider wordt uitgeleverd.
Het is tevens mogelijk om de PUKcode op te vragen bij de provider die simkaart geleverd heeft.
Hiervoor is het unieke telefoonnummer nodig en soms ook het IMEI-nummer welke je kunt vinden op de simkaart of binnenin de daarbij behorende telefoon maar ook op de verpakking van de telefoon + simkaart.

Zonder deze gegevens krijg je de PUKcode niet en kun je verder niets meer met de SIMkaart en zijn opgeslagen gegevens.