Bestaat er een automatische spellingscorrectie voor Chrome?

Ik zoek een extension o.i.d waarbij alles wat ik type in Google Chrome automatisch word aangepast bij fouten, bestaat dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (1)

Ja, die bestaat. De ingebouwde spellingcontrole van Google Chrome kan automatisch jouw spelling in webformulieren en tekstvelden controleren. Je kunt deze optie selecteren door
- op het Chrome-menu te klikken helemaal in de rechts bovenaan (drie dikke liggende strepen boven elkaar)
- Instellingen te selecteren
- Klikken op Geavanceerde instellingen weergeven
- Klik in het gedeelte 'Talen' op Taal- en invoerinstellingen
- En gebruik dan in het dialoogvenster 'Talen en invoer' het selectievakje 'Spellingcontrole inschakelen' om de spellingcontrole in en uit te schakelen.

Wanneer je de spellingcontrole wilt gebruiken, selecteer je de gewenste taal in de lijst en klik je daar rechts op "Deze taal voor spellingcontrole gebruiken". Als de taal hier niet wordt weergegeven, moet je deze eerst toevoegen als een van jouw voorkeurstalen. Het is mogelijk dat er geen woordenboek voor de spellingcontrole beschikbaar is voor de taal die je toevoegt. Als dit het geval is, kan je in die taal de spelling niet controleren.

Als je internet regelmatig in meerdere talen gebruikt, kan je tijdens het typen eenvoudig schakelen tussen de verschillende woordenboektalen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord.. Maar dat heb ik al gezien en dat is eigenlijk niet wat ik zoek... Want deze doet enkel een rood streepje onder het foutieve woord. Ik zoek echt iets dat de woorden direct aanpast, zoals je op je telefoon bijvoorbeeld ook hebt! Toch bedankt voor je link!