Hoe groot is een Bitcoin?

Een Bitcoin is feitelijk een code, die uit een aantal bytes bestaat. Hoe groot is een Bitcoin, uitgedrukt in bytes?

Indien de Blockchain deel uitmaakt van een Bitcoin (ik heb geen idee of dat zo is), splitst deze vraag zich in twee delen:
1.  Hoe groot (in bytes) is een nagelnieuw ge-mine-de Bitcoin?
2.  Hoeveel bytes komen erbij per transactie?

10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over die vraag heb ik mij ook al het nodige afgevraagd. Het is idd.een bepaalde code die alleen door een specifiek programma gegenereerd kan worden. Op de een of andere manier is het vooralsnog onmogelijk om een eigen 'Bitcoin' drukkerijtje te beginnen. Totdat natuurlijk een of andere bolleboos er in slaagt om onbeperkt Bitcoins aan te maken, een cyber-vervalser dus. Ik vind het een bizar fenomeen: een code die per eenheid ruim 1000 U.S. Dollar vertegenwoordigt. Ik denk dat er inmiddels heel veel stoute programmeurs zich hiermee bezighouden. Ik niet, ik ben daar te stom voor.... :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij wordt de code ook steeds groter naarmate het proces vordert. De eerste werden vrij vlot gevonden nu duurt het steeds langer/kost het meer kracht.
Powergen
10 jaar geleden
@Beer56 Er kan niet oneindig aantal bitcoins worden gemaakt. Het maximum staat op 21 miljoen BTC. Dit zal nooit worden gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht dat je hier wijzer uit wordt: https://en.bitcoin.it/wiki/Technical_background_of_version_1_Bitcoin_addresses
Cryofiel
10 jaar geleden
MrTomaat, bedankt voor de link. Daar zie ik echter hoe groot een wallet-adres is, niet hoe groot een bitcoin is.

Antwoorden (2)

wat ik hierover altijd begrepen heb is het volgende:

bitcoins worden gemaakt door speciale computers met speciale software, zonder dat er een mensenhand aan ter pas komt.
zelfs de uitvinder Satoshi Nakamoto (pseudoniem van een onbekende persoon of groep) van de bitcoin is niet meer te vinden...
bitcoins worden dus automatisch gegenereerd, al naar gelang de vraag/aanbod.

dus, omdat er geen menselijk contact mag/kan zijn met bitcoins, weet niemand hoe groot een bitcoin eigenlijk is...

Toegevoegd na 33 minuten:
ps, als mensen weten hoe een bitcoin er daadwerkelijk uitziet (in grootte in bytes) zou diezelfde bitcoin te traceren zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet helemaal duidelijk hoe groot een Bitcoin of transactie is. Daarnaast is het erg verschillend geweest door de jaren heen. Uiteindelijk heb ik gevonden dat een transactie gemiddeld tussen de 200 en 600 bytes is. Daarnaast is een Bitcoin block is vaak groter dan 1 MB.
een jaar geleden