Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

valt een interne hardeschijf te vervangen voor een externe?

Hallo,
Mijn interne hardeschijf heeft het zojuist begeven
En het geld voor een nieuwe zit er momenteel niet in.
Nu heb ik een externe harde schijf liggen
En was ik erg benieuwd als die ook gebruikt kon worden als vervanging van de
Interne harde schijf.
En zoja hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Mvg nl050

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Tuurlijk wel , als het een opstartschijf betreft zul je in de bios wel even de boot volgorde moeten veranderen en Windows opnieuw moeten installeren.
Loopt natuurlijk niet ideaal maar het kan tijdelijk een oplossing zijn.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Hoe mij is het aangeleerd kan het zeker, idd boot volgorde veranderen. Ik heb geleerd dat het dan beter is om het niet via USB te laten gaan maar via een sata aansluiting. Maar dan moet je die wel hebben.
Hoe het via USB3 gaat weet ik niet ook nog niet geprobeerd.
Dus
1: installeer een besturings systeem op je externe hardeschrijf
2: verander de boot volgorde
3: proberen maar.
En een nieuwe harde schrijf is niet zo duur meer laatst een 1tb voor 80€ gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nadeel van een externe harddisk is de wat beperktere doorvoersnelheid van de USB-poort. Je zou kunnen overwegen de HD uit de externe behuizing te schroeven en de harddisk over te zetten naar je PC.

De HD is normaal gesproken een standaard HD van 2,5" of 3,5" en hetzelfde als wat je in een PC aantreft. Wanneer het een SATA-schijf is, kun je 'm waarschiujnlijk zo in de plaats van de defecte HD zetten. Wanneer het nog een IDE-schijf is, lukt het bij een 2,5" model niet zonder verloopstekkers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding