Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbruikt een PC met wifi meer data dan een smartphone?

Ik heb, op mijn wifi, mijn pc en mijn iPhone. Ik kan mij voorstellen dat de pc meer data gebruikt omdat foto's op een groot scherm meer pixels vereisen. Of omdat de mobiele app's minder data nodig hebben. Is dit ook zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Heeft niet echt met de pixels te maken denk ik. Een pc heeft gewoon meer processen lopen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja pc's met wifi gebruiken meer data dan smartphones met wifi. (over een gemiddeld van bijde) omdat.

De data die een smartphone binnen krijgt bestaat meestal alleen uit mobiele-websites, kleine apps, zo nu en dan een whatsapp. Ook updates ect.(maar dat gebeurt niet te vaak)
Dit allenmaal komt voort uit dat we veel over mobiele netwerken naar binnen slepen zo zijn "mobiele" sites kleiner en laden ze sneller. als ze groot zouden zijn duurt het langer en zou de website ongebruiksvriendelijk zijn.

Pc's daar in tegen hebben met veel meer te kampen als updates voor het systeem. Websites komen in originele "desktop" vorm binnen en zijn ook groter. Pc's zijn ook gemaakt om vaker op een vaste snelle verbinding te werken. Smartphones niet

Sommige websites geven de zelfde inhoud, alleen de opbouw van de site is anders. bij bijvoorbeeld verkoopsites bestaan er van de fotos 2 soorten een grote voor de "desktop" versie en een kleine voor de "mobiele" versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het antwoord wat ik hierop kan geven is ja en nee. Toestellen hebben een bepaalde standaard of resolutie waarop zij draaien die soms groter kunnen zijn dan de pc, toch dankzij bepaalde richtlijnen voor het ontwerpen van een website. Wordt een pagina altijd in zijn geheel geladen desondanks welk platform daarvoor wordt gebruikt.

Dit leert ons dat de grootte van een webpagina oftewel ook pixels e.d. altijd hetzelfde blijven afgezien van de witruimte die zich naast de pagina heeft gevormd, door het gebuik van een grotere resolutie.

Voor het internet gebruikt waarbij ene vergelijking moet worden gemaakt welke het meeste internet verbruikt. Is het meestal de pc die met een gemiddelde van tussen 10 en 50 MB per seconde kan hebben, tegen de 7.2 MB per seconde van je mobiel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Negen van de tien keer wel ja. Mobiele sites zijn kleiner en hebben minder content dan een PC. Ook hoef je op een PC geen rekening te houden met datalimieten dus word hij daar ook niet op gebouwd, althans de software niet. Een smarphone wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding