Hoe laat ik mijn pc vanzelf in slaapstand gaan terwijl youtube aan staat?

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik luister vaak muziek via youtube, bijvoorbeeld hele langer nummers van een paar uur om in slaap te komen. Nu heb ik in principe ingesteld dat mijn laptop na een uur vanzelf in de slaapstand zou moeten gaan, maar doordat er op youtube een video word afgespeeld denkt de laptop dat hij nog actief gebruikt word. Daardoor slaat de laptop niet na een uur vanzelf uit. Ik wil dat hij juist wel na een uur vanzelf uit gaat, want nu staat de muziek heel de nacht (onnodig) aan.
Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Haal de accu eruit en zet een schakelklok op de netspanning/voeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou in een programma waarin je taken kunt inplannen de opdracht kunnen geven dat je brouwser en dus youtube beëindigd wordt op een bepaald tijdstip en daarna een 2de opdracht om de pc in slaapstand te brengen.
Een programma waarmee dit kan is "Auto Power-On & Shut-Down". Helaas kost het $ 24,00 en is het niet in Nederlands.
Ik gebruik dit programma en heb er goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had jezelf $24 kunnen besparen... die functie zit standaard in Windows...
Typ het onderstaande in het uitvoeren vak in Windows
shutdown -s -t 3600

Hierna zal je PC uitgaan na 3600 seconden (1 uur) Je kunt het testen door 3600 te veranderen in bijv. 60 en dan een minuutje wachten...
Je ziet heel kort bij de klok een melding dat je PC op die tijd uitgaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Heb er zelf ook goeie ervaringen mee!