wat heb ik nodig voor wifi?

ik heb internet via de kabel (ziggo), wat heb ik nodig zodat ik in huis wifi kan krijgen? Is alleen een draadloze router dan genoeg, of heb ik meer nodig? Is deze router geschikt daarvoor:Linksys wrt160n draadloze router? Welke wel/nog meer?
Alle uitleg is welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ziggo modem heeft wifi ingebouwd dus moet het zo draaien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal bij de nieuwe modems misschien zo zijn?Die van mij is niet nieuw. Want ik heb hier nu geen wifi in huis....of moet ik dat activeren? Je ziet het, een echte leek op dit gebied ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij toch al wat jaren kan zijn dat je hem aan moet zetten zit er geen knop op met het wifi symbool? Of een lampje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Als je een Motorola modem kreeg zal je een wifi router achter moeten hangen. Indien het een Ubee modem betreft heb je kans dat deze al een wifi router in zich heeft.
Het wachtwoord bij een Ubee modem moet op de achterzijde staan en is 12 tekens lang. Een eenvoudig truckje om te zien of jij een modem met wifi router hebt "kijk eens hoeveel sterke draadloze verbinden je met een laptop kan vinden. Trek vervolgens de lichtnetstekker van jouw modem eruit. Zodra je ziet dat er 1 sterke verbinding wegvalt ben jij de bezitter van dat modem met ingebouwde wifi router"
Een wifi-router aanschaffen is voldoende indien het modem geen wifi mogelijkheden heeft. Via onderstaande link wordt alles toegelicht.