Hoe kan ik het teken 'plusminus' typen?

Ik heb dit teken niet op het toetsenbord staan, maar heb het wel geregeld nodig. Ik type dan maar +-, maar dat vind ik toch niet duidelijk ook al weet de ander dat ik dat wel bedoel. Is dit überhaupt wel mogelijk?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ze werken allebei, dankje!
Alleen, tja, wie verdient nu de 10 punten voor beste antwoord he;-)???

82.2K

Het beste antwoord

De alt-toets ingedrukt houden terwijl je 241 op je numerieke toetsenbord intypt: ±
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas werkt dit bij mij in ieder geval niet. Heb het geprobeerd als reactie op jouw reactie, maar na het intoetsen van de 4 kom ik weer in het vorige menu terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik krijg dan dit ²¤¡, maar heb ook geen nummeriek toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, dat werkt dus niet overal blijkt wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij wel op Windows XP ± dank je Dounja +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
± hier werkt t ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heeft mijn computer op XP kennelijk een eigen leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
± werkt +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Wel num-lock aanzetten, anders werkt Dounja's truc niet. Heb je een laptop, dan moet je ook nog de (meestall blauwe) Fn-toets ingedrukt houden die linksonder zit, en niet de gewone cijfers gebruiken maar de blauwe cijfers die op de toetsen rond de k staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie toevoeging Cryofiel. Ik heb geen laptop, dus ik vroeg het me al af hoe dat zou werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel: Dat van de num-lock is zeker een goede toevoeging. Nu werkt de tip van Dounja hier ook. ±
misslobe
14 jaar geleden
± , hartstikke mooi, wat een ontdekking, waar GV.nl wel niet goed voor is ;-) Dikke + 10!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit werkt het best
(de manier van Dounja) tenminste.. die gebruik ik zelf!

Andere antwoorden (7)

Bij de appel die je Shift, Alt, +.

Dan krijg je dit: ±.

Toegevoegd na 15 seconden:
die = doe

Toegevoegd na 1 minuut:
en appel = apple

Dat krijg je hè als je zo snel wilt antwoorden ... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel appels in mijn fruitschaal, maar geen daarvan die dat voor elkaar krijgt... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat werkt hier ook niet.
Goeie vraag trouwens.
misslobe
14 jaar geleden
Ja hoor het werkt! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht dat je appel juist express deed, vind t wel een leuke :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een mogelijkheid:

- Eerst Shift en Ctrl
- Dan Shift en ;
- (Evt.) weer Shift en Ctrl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat werkt bij mij niet. Shift en Ctrl samen levert niets of als je niet nog een andere toest indrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar dan zet je je toetsenbord in op Amerikaans (geloof ik), waardoor toetsen veranderen. Als je dan 'Shift' en ';' doet, krijg je (ik) '±'. Doe je nog een keer 'Shift' en 'Ctrl', dan gaat ie weer over naar normaal. Doe je dan 'Shift' en ';' krijg je gewoon weer ':'
De alt-toets ingedrukt houden terwijl je 0177 op je numerieke toetsenbord intypt: ±

ALT + 0177 = ±
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in Word heel eenvoudig een sneltoets aanmaken via Invoegen, Symbool en bij Sneltoets voor het betreffende teken een combinatie intikken, bijvoorbeeld: ALT en =, of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klik op 'start', 'programma's', 'bureau accessoires', 'systeemwerkset' en dan 'speciale tekens'.
Daar vind je allerlei van zulke tekens die je niet op je toetsenbord ziet staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd Dounja's antwoord om dat teken te krijgen. Hier een handige exe met daarin een tabelletje:
http://hotfile.com/dl/28908860/80eea3c/ASCII.EXE.html