Hoe kan het dat mijn 2e beeldscherm naast mij iMac telkens uitvalt?

Ik heb een iMac met een tweede scherm van Dell (zo'n oud vierkant ding). Super handig omdat ik er op werk en vaak veel dingen tegelijk open heb staan.
Nu heb ik daar een kabeltje tussen zitten: mini display naar VGA omdat ie anders niet op de mac kan.
Laatst deed mijn beeldscherm het opeens niet meer dus ik dacht dat dat tussenstuk kapot was. Ik heb nu weer een nieuw kabeltje en het beeldscherm deed het ook weer. Ik natuurlijk blij dat het was opgelost, maar na een kwartier begon het scherm te haperen en vervolgens doet ie 't nu weer niet meer... Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Telkens als ik de kabel er opnieuw instop doet ie 't weer 5min ofzo..

Antwoorden (1)

misschien is dat oude scherm niet goed magnetisch afgeschermd ? zet ze iets verder uit elkaar als test waarschijnlijk reageert dat oude beeldschem op magnetische van je mac scherm en creeert een electrisch veld dat je beeld verpest en tenslotte uit schakelt ?
kijk onder het menu van de Dell of je degauss kunt gebruiken
maar lijkt me beter dat je een ander beeldscherm (wat moderner) neemt ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Maar hoe kan het dan zo zijn dat het scherm het eerst ongeveer een half jaar goed deed, en nu opeens niet meer? Ik denk namelijk niet dat het aan het scherm ligt..
Maar goed, verder uit elkaar zetten helpt ook niet. Bovendien is de kabel ook niet erg lang.. Toch maar eens naar een nieuw scherm zoeken denk ik.
capthavoc
10 jaar geleden
Tja aangezien hij het zo af en toe wel doet
lijkt mij op eerste gezicht dat je met je mac kaart of kabel niets mis is
maar dat het toch aan het scherm ligt
misschien is de voeding versleten ? of zoiets? dat hij iets teveel power nodig heft en dat je videokaart dat net niet trekt ik heb wel gehoord dat mac videokaarten problemen kunnen hebben als het te warm word.
Dat schijnt wel vaker voor te komen bij mac en is helaas een fabrieks fout waar je als hij uit de garantie is je met de gebakken peren achterblijft.
en is helaas zeer prijzig en bijna niet te repareren zonder dat het je een smak duiten kost.
is echt specialisten werk niet voro DHZelfers
Vooral omdat het dus blijkbaar om alleen om je 2de monitor gaat ? mag je dus blijkbaar nog van geluk spreken
Wellicht omdat het dat afgelopen dagen zo warm was
dat je videokaarten alle 2 niet kan trekken ? ik weet ook niet wat haperen precies houdt
Als het gaat om strepen op het scherm bevriezing van het beeld en daarna uitvallen ed dan vrees ik inderdaad
dat dat speelt
geen probleem op ander monitor ?
(valt de mac niet uit ?)
als je normale beeld wel normaal blijft tja dan zou het toch aan de monitor zelf liggen ? tip: leen eerst even een gewone monitor en wacht even tot het weer wat koeler is. of zoek een echt koele ruimte op
krijg je daar hetzelfde probleem op die nieuwe andere monitor dan is het toch de videokaart. Ik hoop echt voor je dat het toch de monitor is succes