Waarom crasht mijn computer steeds als hij een lange tijd uit is gezet?

Dit gebeurt meestal 's morgens, als hij een hele nacht uit heeft gestaan.
Dus ik zet hem op, en na een minuutje of 2 gaat het scherm helemaal zwart, escape, enter, ctrl+alt+delete doet helemaal niks en ik kan de pc niet uitzetten door op het knopje (op de PC zelf) te drukken, de enige manier dat hij uitgaat is door de schakelaar achteraan om te
Ik heb wel eens wat veranderingen gemaakt aan mijn windows-bestanden,
dat wa om een CPU monitor te hebben
toen heb ik dit filmpje gevolgd:
http://www.youtube.com/watch?v=wj5NCXTpqgM
Specificaties van mijn PC:
OS:windows 8
Grafische kaart: NVIDIA gtx 760
Processor:Intel core i5,3.0 GHz
RAM:van corsair,8GB
Voeding:corsair cx500m
Moederbord:Asus z87-k
Deze PC is niet door mij in elkaar gezetn, maar door een PC-bouwer
Alvast bedankt voor het lezen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat filmpje kan daar echt de oorzaak niet van zijn maar als je pc het wel goed gedaan heeft probeer dan gewoon een systeem herstel ?

kijk ook eens onder energie beheer of hij niet meteen in slaapstand gaat of zo
?
en kijk je videokaart drivers eens na ?

Toegevoegd na 21 minuten:
tip
probeer ook eens een andere monitor ?
want je monitor kan ook het probleem zijn
als deze op zwart gaat dan kan dat misschien iets alleen de monitor zijn
en niet perse in de pc ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik heb dit geprobeerd maar zonder resultaat
Deze ochtend zei geforce experience dat er een update baschikbaar was, dus ik keek naar de wat ze veranderd hadden en er stond
'probleem opgelost waarbij de computer bij het opstarten steeds crashte'
Ik denk dat dit het probleem oplost, dankjewel voor jouw hulp