Bij foto's bestellen: optimalisatie in- of uitschakelen?

Bij Kruidvat fotoservice kun je makkelijk foto's bestellen. Per foto kan je 'optimalisatie' aan of uitzetten. Is het verstandig om deze aan of uit te zetten? Wanneer wel/niet? En wat gebeurt er precies met je foto als deze aan wordt gezet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Aanzetten als je lui bent, maar anders is het beter de foto's eerst goed te bewerken met een geschikt programma en bebruik makend van een goede monitor, zodat contrast, witbalans en verscherping precies zijn zoals je wilt. Sommige foto's zullen worden verpest door automatisch verbeteren, bij foto's in normale omstandigheden werkt automatisch verbeteren goed.

Als de foto bijvoorbeeld genomen is in een kamer met warm licht, waarin de zon door gele gordijnen schijnt dan kunnen de programma's de foto automatisch meer wit dan geel maken en gaat de sfeer verloren. Hetzelfde geldt voor het groen/blauwe licht onder water, dan is het beter te zorgen dat de foto echt naar jouw inzicht goed is voordat je hem naar de ontwikkelcentrale stuurt.