Hoe moet ik portforwarden?

Ik wil een minecraft server maken zonder hamachi en zonder bukkit, alleen ik weet niet hoe ik moet portforwarden?!! En op zo‘n portforward site moet je je router invoere... maar ik weet niet eens wat dat is.... wie kan me ALLES uitleggen, van waar ik mijn router kan vinden, en wat ik allemaal moet doen??????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is heel makkelijk als je weet hoe.

Je gaat in je browser naar je router toe, dit doe je door het ip adres van je router in te voeren. Dit is meestal 192.168.1.1, dit vul je in in je browser. (als dit hem niet is, moet je even je merk router googlen en kijken wat het standaard ip adres is)

Dan krijg je een inlogscherm waar je je wachtwoord invult. Meestal onder advanced settings vind je dan portforwarding. Daar vul je de poorten in welke je wilt forwarden en je local ip. Je local ip vind je door naar CMD te gaan. Start > toets in CMD > start CMD > vul in: Ipconfig en druk op enter. Dan krijg je een lijstje waarin je IPV4 adres staat, dit adres vul je in bij de portforwarding in je router en voila, je bent klaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je router is overigens het kastje wat meestal in je meterkast hangt, welke de internetaansluitingen in het huis verdeelt. Vaak is dit van Linksys of sitecom, maar het kan ook van andere merken zijn. Deze twee zijn wel het meest gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het IP van je router kan je ook gewoon vinden door in je CMD ipconfig te typen en te kijken naar je default-/standaardgateway
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog! Dat is veel makkelijker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet te vermelden dat er een specifieke port (een nummer) dient te worden gekozen dat naar dat interne IP-adres moet verwijzen. Namelijk het poortnummer van Minecraft Server, 25565 . Zie http://www.minecraftforum.net/topic/1403199-how-to-port-forward-a-minecraft-server/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet ook nog je modem forwarden en in de meeste gevallen je firewall aanpassen zodat de verbinding erdoor kan