Mijn computer maakt rare geluiden en lagged* heel erg, wat is dit?

*Lagged : vertraging van processen, dit kan geluid zijn, visueel, etc..

Als ik aan het skypen ben, en ik open een spel, laten we voor het gemak maar gta san andreas nemen.
Dan begint alles keihard te laggen, niet alleen in het spel, maar ook het geluid en dit is heel irritant.
Als iemand op skype bijvoorbeeld "hoi" zegt, dan hoor ik soms dus zegmaar de letter "i" heel lang achter elkaar, het klinkt heel robot-achtig : Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
En dit gebeurt dus bij alles wat de ander zegt, ik heb dit probleem vandaag pas.
Als er geen lag is dan is de stem van de ander heel krakerig, met hele korte lags. Ook visueel is er veel mis, als ik met mijn muis van links naar rechts ga gebeurt dit heel hakerig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als een continu 100% belaste processor. Wat zegt Windows Taakbeheer over het CPU-gebruik?

Antwoorden (1)

Klinkt als iets wat ik ook ooit gehad heb. Uiteindelijk gaf bij mij de computer de geest.
Verklaring die ik achteraf kreeg was :
Ik had de computer vaker moeten open schroeven en ontstoffen (stofzuigen?). Wanneer het een stofnest wordt, gaat de koeling steeds minder goed werken.
Die veroorzaakt steeds vaker een soort oververhitting. Die dan weer het soort verschijnselen kan veroorzaken die je beschrijft.