hoe kan het dat mijn computer niet goed meer opstart?

Ik heb een vrij oude computer. En draai er nog Windows xp op. Maar ik kwam thuis en ik wou me computer aan doen en het volgende wat hij deed is: hij gaat aan en je hoort de ventilator draaien voor 2/3 sec en gaat hij weer uit. En dan gaat ie weer aan en doet ie constant hetzelfde. Als ik de stekker er niet uitrek zou die de heletijd uit en aan gaan. En hij gaat maar aan voor 3 sec ongeveer. Hoe komt dit plots?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat je moederbord kapot is, of op zijn minste een temperatuursensor kapot is waardoor de ventilator verkeerd aangestuurd word omdat het systeem dat verkeerd aangeeft. Ik heb precies hetzelfde probleem eens met mijn pc gehad, toen was volgens de mensen die het repareerden het moederbord kapot.

Antwoorden (2)

Als hij zo snel het opgeeft, zou het de voeding kunnen zijn. Ken je iemand die nog een voeding heeft liggen, dan kun je dat proberen. Ik zou niet te veel uitgeven aan een pc van die leeftijd.
Staan er belangrijke dingen op de harde schijf, dan kun je op een ander moment die harde schijf in een andere pc eventjes uitlezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het niet je voeding is kan het ook nog een defect moederbord zijn.