kan ik op mijn sony vaio SVT1312M1ES mijn ghz snelheid upgraden?

als ik de ghz snelheid kan upgraden, hoeveel zou dat da ongeveer kosten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Vraag is allereerst waar heb je dat voor nodig ?
Het is bijna onmogelijk een betere cpu voor laptops te krijgen
de verhouding prijs/snelheidwinst is eigenlijk te groot laptop zijn meestal prima gebouwd en op passende eisen ingesteld
heb je meer eisen dan ben je in de meeste gevallen
"Gedoemd"tot het kopen van een snellere laptop

en vergeet niet dat videokaarten in een laptop altijd de mindere zijn van een desktop pc versie

Antwoorden (1)

Je kunt 2 dingen doen: overclocken of een nieuwe processor installeren.

Een nieuwe processor in een laptop stoppen is heel erg moeilijk, dat wil je door een monteur laten doen (in tegenstelling tot RAM en een harde schijf, die zijn simpel). Maar zelfs die raad waarschijnlijk aan om gewoon een nieuwe laptop te kopen, omdat dat misschien wel goedkoper is.

Overclocken is gevaarlijk voor je pc, omdat je de processor sneller laat draaien (meer GHz) dan de bedoeling is. Maar er zijn mensen die vinden dat het gewoon kan. Hier kun je er meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Overclocking

Als je een van de twee zelf doet, wees dan heel voorzichtig. Je bent zou niet de eerste zijn die je laptop hiermee sloopt.