Ja, Compaq is het consumenten gedeelte van HP. Echter de componenten zijn gelijk en de kwaliteit is gewoon goed te noemen. Geen reden om het niet aan te schaffen. Je kunt trouwens op de HP site alles terug vinden, met waar de aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat Compaq werd overgenomen door HP was het simpelweg het beste PC- en server merk. Ooit als IBM PC clone begonnen (COMPatibel And Quality) maar snel uitgegroeid tot het beste merk. En het is nog steeds een zeeg goed merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou ik het afraden aan een particulier.
Hun dure servers zijn erg goed.
Maar de PC'tjes vind ik net te duur voor thuis, en ze lopen altijd wat achter technologisch.
AWM
14 jaar geleden
Persoonlijk moet ik dus antwoord geven? Ik noem ze tegenwoordig CompWrak ... Ik heb de laatste maanden al zoveel van die oude Compaqjes met XP naar de hel zien gaan en dan wil ik ze repareren en blijkt dat hardware weer eens compaq-only is, geheugen modules niet uitwisselbaar etc. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ik heb sowieso een hekel aan OEMs. Beter zeg je tegen een wat kleinere lokale computerboer WAT je met je computer wil, en ze stellen er een op maat voor je samen ... is veul goedkoper EN kwalitatief veel beter - mits ze bij die winkel een beetje goed kunnen LEGO'en zoals ik dat noem ... OEM-versie van Windows mogen ze er wel gewoon bij leveren (systembuilders license) dus dat is geen punt en je hebt garantie op ELK onderdeel los. Dus het boeit voor de garantie niet of je de kast eens hebt los getrokken. (Ja tenzij je met glazen water aan de gang bent gegaan, maar dat is userabuse, dat spreekt voor zich)
Linkje is waar ik zo zonder problemen een pc uit onderdelen zou bestellen en zeker weten dat het goed komt. Doen ook opsturen, dus kijk maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe oud waren die pc´s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 - 10 jaar :+ ... idd treurig oud ja...
Compaq (tegenwoordig HP) is een prima computer voor kantoorwerkzaamheden.
Niet geschikt voor het spelen van spelletjes, het installeren van zware programma's en nauwelijks te voorzien van hardware-uitbreidingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals hier boven door andere beschreven.... goed merk... maar!!!
hou rekening dat deze fabrikant zeer eigen produckten heeft die lastig te installeren zijn of te vervangen

mijn oordeel ... voor bedrijven zeer goed
particulier .. afrader