Kan ik van domeinnaam veranderen bij Mijndomein?

Ik heb al 5 jaar een website bij mijndomein, maar nou vroeg ik me af of ik de naam kan veranderen, of moet ik tot het eind van 't jaar wachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Een domeinnaam is nooit te wijzigen. Je moet nu dus een nieuw domein met de gewenste naam registeren en betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met hostingbedrijf mijndomein, maar ik ga er even van uit dat je daar dezelfde standaard mogelijkheden hebt als bij elk ander website hosting bedrijf.

Het is mogelijk om meer domeinnamen te laten verwijzen naar dezelfde website. Dat kun je op elk moment doen.

Dus lijkt me uw mogelijkheid om naast uw bestaande een andere nieuwe domeinnaam aan te schaffen. Deze kunt u naar uw website te laten verwijzen.

Daarna heb je de keuze om de oude domeinnaam te laten staan. Dan heb je dus twee domeinnamen die naar uw website verwijden. Of je kunt de oude domeinnaam parkeren. Die is op dat moment niet meer actief op internet.

Je zou dan zelfs de oude domeinnaam weer op een ander tijdstip kunnen laten verwijzen naar een andere website.

Houd er wel rekening mee dat het wijzigen van een dommeinnaam wel allerlei gevolgen heeft zoals :
- Google en andere zoekmachines kunnen de website op dat moment niet vinden. De website zal dus bij zoekmachines zijn reputatie/vindbaarheid op nieuw moeten opbouwen.
- Verwijzende links op andere websites naar uw website werken niet meer
- Hetzelfde probleem krijgen mensen die bladwijzers naar uw website hebben

Dergelijke problemen kunnen (vermoed ik) opgelost worden met redirects. Uitleg over redirects zijn o.a. te vinden op :
http://www.webperspectief.nl/301-redirect-doorschakelen-na-website-verplaatsing/

Ik vermoed dat daarvoor de oude domeinnaam moet blijven bestaan, en via een redirect in het httacces bestand de bezoeker doorgestuurd moet worden van de oude naar de nieuwe domeinnaam. Meer info op deze youtube video.

http://www.youtube.com/watch?v=r1lVPrYoBkA