Over het algemeen word krachttraining afgeraden als je nog in de groei bent.
Je kunt dan je spieren beschadigen, of je groei remmen (dan word je wel breed, maar blijf je klein).

Iets als Insanity kun je op zich wel doen, daarbij train je met alleen je eigen lichaam, en niet met gewichten.
maar let op, Insanity is wel zwaar! Lees goed de gids die erbij komt met de voedingstips, zorg dat je genoeg en gezond eet en neem voldoende rust.
Luister naar je lichaam, doe bijvoorbeeld om de dag een training in plaats van elke dag zoals op het schema staat.
Ritsuka