Is er een programma/site om te zien welke accounts je hebt gemaakt op je emailadres en hoe verwijder je een account?

Ik heb namelijk ooit voor verschillende sites een account aangemaakt, waar ik nu ineens mailtjes van ontvang.
Daarnaast heb ik bij een wat onbekendere site ook een keer een account aangemaakt, maar ik heb er nu spijt van en wil af van het account. Zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer van die accounts waarvan ik het bestaan al bijna niet meer weet... Volgens mij heb ik ooit, toen ik nog klein was, op verschillende sites een account aangemaakt... Maar op welke sites weet ik niet precies meer en daarnaast van de sites die ik wel weet, lukt het me niet om van het account af te komen.... Dus vandaar mijn vraag: Is er ergens een site/programma om te zien waar ik allemaal een account heb aangemaakt op mijn emailadres? En hoe verwijder ik een account?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
35.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou er wel moeten zijn in deze tijd, maar toch is het er niet...

Antwoorden (3)

Dat kan niet.
Een site heeft vaak een eigen database met accounts en mailadressen, deze is afgeschermd.
Er bestaat niet een programma dat alle databases op alle Internetsites kan doorzoeken. Dat is onmogelijk.

Beste oplossing is eigenlijk om gewoon een heel nieuw mailadres aan te maken, en daarbij goed op te letten waarbij je je inschrijft, niet zomaar weggeven.
Zo heb ik zelf een hotmailadres wat ik alleen gebruik voor tijdelijke accounts, als ik vermoed dat ze mij rotzooi gaan sturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een mail van een site krijgt, weet je dat daar dus een account is. Vaak staat er dan onderin de mail een unsubscribe link.
Daarna kun je meestal je account verwijderen of deactiveren.
Ritsuka
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een unsubscribe link staat ook vaak in e-mails van oplichters die je computer willen hacken! Als iemand reageert, weten de hackers dat het e-mailadres bestaat en wordt gebruikt en als je gegevens invult op de website, wanneer je reageert, dan komen die gegevens in het bezit van de hacker! Blijven oppassen, dus!
Je kan ook de mails markeren zodat die mails direct worden verwijderd. Dan heb je er eigenlijk geen last meer van.

Je kan bij sommige nieuwsbrieven van website's ook uitschrijven dan moet je eens onder aan de mail kijken of er ergens staat uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult voor elke site waar je ooit voor aangemeld hebt weer handmatig moeten afmelden.
Nieuwsbrieven ed verwijzen je meestal wel terug naar de site
log in je account laat desnoods je ww ed nog eens versturen
log daarmee in je account in en hef je account op
daarvan krijg je ook nog een mailtje ed met een actie.
Het alleen verwijderen van de mailinglist is in de meeste gevallen niet voldoende
als je wat "minder prettige" mailtjes binnen krijg dan is het meestal geen goed idee om maar blindeling op de verwijder uit nieuwslijst link te klikken want
vaak levert dat alleen maar meer spam op

Als je dat overkomt en de spamfilter werkt niet goed of afdoende
kan je beter een heel email account opheffen en een nieuw email adres nemen.
capthavoc