Kan ik mijn router bij Ziggo omruilen voor een betere?

Hallo,

Bij alle providers krijg je altijd een gratis routertje erbij. Niet dat deze erg slecht zijn.

Eerst had ik een Sitecom router + een aparte modem erbij. Nu zijn we overgestapt en is mijn router (Sitecom) verouderd. Mijn thuis netwerk kreeg dus een Cisco (Cisco EPC3925).

Ben over het algemeen erg tevreden over deze router, maar vindt hem toch niet helemaal goed. Het verzenden van Wi-Fi gaat zeer traag.

Mijn vraag is; Kan Ziggo mij een andere router geven die meer geschikt is voor mijn thuis netwerk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Ziggo gebruikt vaste router-modems. Iets anders kunnen ze niet uitgeven, omdat het er niet is. Verder zijn deze oplossingen in de regel vrij grondig getest. Ligt het niet aan andere factoren dan de router? Bijv. in veel nieuwere huizen, werken wifi-signalen erg slecht tussen de verschillende verdiepingen door het dikke beton.

Denk je zeker te weten dat het echt aan het apparaat zelf ligt, kun je deze verplaatsen, of er een andere router achter zetten die wèl een signaal uitgeeft dat sterk genoeg is. Een andere oplossing is om ergens in het huis een bridge te plaatsen, of een wireless-extender die het wifi-signaal oppakt en doorstuurt zodat je bijv. op zolder via de extender gewoon weer een sterk signaal hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij wonen in een nieuwe huis. Om boven een goed ontvangst te krijgen hoe kan ik dat het beste doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende opties. Je kan ook internet via het stroomcontact laten lopen middels zgn. Homeplugs. Wil je perse dat alles draadloos kan werken, dan moet je voor zo'n wireless extender gaan kijken die je dan bijv. op de tweede verdieping neerzet. Hoewel vaak plaatsing in de buurt van de trap (mits je trappen boven elkaar lopen) vaak ook al voldoende is.