op de dvd staat een beveiliging.
dus als je een illegale (onbeveiligde) dvd in je xbox 360 stopt, ziet je xbox 360 de beveiliging niet. slaat die gegevens op en verzend je met je informatie naar microsoft die het daarna leuk vinden om jouw te pesten, inplaats van andersom

Toegevoegd na 25 minuten:
even voor de duidelijkheid:

als je een originele dvd in je xbox 360 stopt, gaat hij een ´´match´´ uitvoeren om te kijken of het een originele is (dit gaat erg snel), als hij daarmee klaar is en het is een originele dvd worden de gegevens van die dvd opgeslagen en naar microsoft verstuurd.

als je een illegale dvd in je xbox 360 stopt, voert hij dezelfde match uit, en als blijkt dat hij niet matcht met het origineel of die code niet kan vinden, worden je gegevens opgestuurd en wordt je geband (gebruik daarom eerst abgx360 en een activatiedisk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, er wordt een bepaalde code in de cd's gebrand, en daardoor herkennen ze het als een echt spel. Dit is overigens alleen van toepassing als je xboxlive hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een min zonder dat er een ander antwoord staat? Als diegene mijn antwoord als foutief zou beschouwen, waarom staat er dan geen juist antwoord?