Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

TV kijken met smartcard op computer , zonder kabels moeten gebruiken , hoe doe je dat?

Ik heb canalsmartcard en basis abonnement. Ik wil dat kaartje gebruiken om tv kunnen kijken op computer, zonder dat ik decoder + kabel nodig heb. Dus een kaartje ontvanger met usb zou ideaal zijn, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan niet, het satelliet-signaal moet de tunerkaart (of USB tuner) van je PC kunnen bereiken, en dat kan alleen met een kabel. Bovendien zul je naast de tuner ook nog een smart card lezer moeten hebben, of een CI-cam met adapter naar de PC. Een losse decoder aan de TV werkt toch een stuk gemakkelijker en is goedkoper.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al decoder aangesloten bij tv met canal smartcard en heb hiervoor ook abonnement. Maar de vraag was anders, en ik wilde computer gebruiken om ook tv kunnen kijken.
gvrox
11 jaar geleden
De smart card aansluiten op de PC heeft geen zin als je geen satellietkabel naar de PC hebt. De enige draadloze manier is om een TV zender/ontvanger (zoals http://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bekijken/draadloos-tv-kijken/digital-tv-anywhere.php ) op de decoder aan te sluiten, maar dan heb je weer een video-capture kaart in de PC nodig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding