Kan ik in Windows 8 een aan/uit-knop toevoegen aan de taakbalk?

Ik zou graag een knop willen waarmee je de opties afsluiten, opnieuw opstarten e.d. tevoorschijn haalt zoals wanneer je op Alt+F4 drukt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja dat is mogelijk.
1) Open kladblok en vul de volgende tekst erin: (new ActiveXObject('Shell.Application')).ShutdownWindows();
2) Vul bij het opslaan de volgende bestandsnaam in: afsluiten.js
3) Selecteer in de selectie vak eronder de keuze "Alle bestanden (*.*)"
4) ga naar de locatie waar je de bestand hebt opgeslagen
5) klik met je rechtermuisknop op de bestand en kies 'snelkoppeling maken'
6) klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies voor eigenschappen.
7) ga naar de tabblad 'snelkoppeling'
8) Voeg de volgende tekst voor de bestaande tekst in de invoerveld 'doel': cmd.exe /C
8) voorbeeld van de vorige stap: cmd.exe /C "C:\Users\Romano\Desktop\afsluiten.js"
9) sleep de snelkoppeling naar je taakbalk.
Operatie voltooid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar het is helaas niet gelukt. Als ik de snelkoppeling aanklik krijg ik een foutmelding van Windows Script Host met de volgende informatie:
Regel: 1
Teken: 20
Fout: Ongeldig teken
Code: 800A03F6
Bron: Compilatiefout Microsft JScript
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ActiveXObject(‘Shell.Application’)).ShutdownWindows(); Teken 20 is de aanhalings teken.
Kan je de aanhalings tekens voor en na de tekst 'Shell.Application' veranderen in enkele tekens. Ik merk dat het kopieren plakken een andere teken meegeeft in plaats van de enkele aanhalingsteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie afbeelding 2 voor de correcte aanhalingsteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gelukt, heel erg bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan! Je zou ook de pictogram kunnen veranderen via de eigenschappen van de snelkoppeling. Download dan een shutdown icoon via de onderstaande link: http://www.iconarchive.com/show/aeon-icons-by-kyo-tux/Sign-Shutdown-icon.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pictogram had ik inderdaad al veranderd, maar ik ga er nu eentje van die site gebruiken. Nogmaals dank!