Hoe kan ik zorgen dat ik het beeld van mijn Android tablet op een TV of beamer (met HDMI) krijg?

Ik zoek dus een apparaat wat lijkt op Apple TV, dus dat ik kan aansluiten op (de HDMI-ingang van) een TV of beamer en die (bijv. via wireless) laat zien wat ik op mijn Android tablet (met 4.0/4.1) heb.

Ik zag laatst een collega die zo'n Apple apparaatje (Apple TV?) aansloot op een beamer en kon projecteren wat hij zag op zijn iPad. Is er ook zoiets voor Android?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zou dan speciaal zo'n apparaat + bijbehorende app voor Android moeten zijn. Ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb wel gehoord van Android apps die hetzelfde Apple TV gebruiken. Het sleutelwoord is "AirPlay".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt ja, van Doubletwist had ik ook al vernomen. Maar dat is toch net niet wat ik zoek, want ik zou dan een Apple TV moeten aanschaffen + de Doubletwist app. Wil toch echt iets puur voor Android. Misschien dat Google later nog met iets komt?