Hoe niet je papier aan elkaar, zodat het een boekje wordt?

Ik heb met Microsoft Publisher een boekje gemaakt, maar hoe kan ik dit nu aan elkaar nieten, zodat het een goed boekje wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (3)

Als je het op A5 formaat (dubbelgevouwen A4) dan kan je eenspeciale nietmachine kopen met een lange arm: je legt alle velletjes netjes op elkaar en dan niet je in het midden. DAARNA pas ga je de boekjes vouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze dus
http://www.planet4office.nl/catalogus/bureau-en-kantoorartikelen/kantoormateriaal/nietmachines-en-nietjes/nietmachines/bostitch-nietmachine-lange-arm-/bostitch-nietmachine-lange-arm-/1495043/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, ik heb iets soortgelijks!
Antoni
11 jaar geleden
Een grote nietmachine kopen voor één boekje, dat lijkt mij overdreven. Handiger is het om het boekje even te (laten) nieten bij een plek, waar ze al zo'n ding hebben, bijvoorbeeld een copyshop of op een school.
Wat je ook kunt doen is bij een gewone nietmachine een kant van je (aanstaande) boekje dubbel vouwen en dan in het midden nieten. Nadeel is natuurlijk de lelijke kreuk.

Makkelijker is het om geen nietmachine te gebruiken maar plakband. Zeker als het maar bv om 3 vellen gaat (3 vellen leveren 12 pagina's boekje). Je print, vouwt en doet het boekje dicht. Doe het boekje dan voorzichtig open en plak een stukje tape op de overgang tussen pagina 2 en 3. Nu zitten 2 van de 3 vellen aan elkaar. Sla om naar pagina 4-5 en plak die op dezelfde manier vast. Eventueel kun je voor de stevigheid ook nog pagina 8 en 9 aan elkaar plakken en 10+11.
Met 'aan elkaar plakken' bedoel ik natuurlijk een stukje plakband in het 'hart', net zoals wanneer er een bladzijde uit een boek heeft losgelaten en je die er met plakband weer in plakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De netste manier om één katern te binden vind ik de cahiersteek, zoals bij ouderwetse schoolschriften. Vergt niet zo gek veel handigheid met naald en draad. De drie gaatjes kun je het beste even voorsteken met een stevige naald. Je kunt ook een nietmachine gebruiken waarvan je het bovenste deel een kwartslag kunt draaien of het ding van mij even lenen.