Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nu de waarde een laptop?

Mijn laptop is gestolen en hij is nu 2 jaar oud toen ik hem kocht koste hij €641.

Zijn er formules voor om te kunnen bereken hoeveel ik van de verzekering terug kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

een echte formule niet echt. je kan wel het model op marktplaats opzoeken en dan een gemiddelde prijs berekenen van de verschillende advertenties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met afschrijving zou je kunnen zeggen 3 jaar met 10% restwaarde. Dan kom je op ongeveer € 200 uit. Ik denk dat de verzekeing ook zo een calculatie hanteert, maar je moet ze even contacten want zij kunnen het precies vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met 3 jaar wordt bedoeld dat de laptop in 3 jaar zijn waarde verliest. Met 10% wordt de restwaarde bedoelt. Dat betekent dus dat de uiteindelijk waarde van de laptop (als hij helemaal is afgeschreven) € 64. is. Dan hou je nog € 641 - € 64 = € 577 over. Bij ICT spullen wordt meestal een periode van 3 jaar aangehouden voor afschrijving, dus dan deel je € 577 door 3 = € 192. Omdat hij 2 jaar oud is, is dat ongeveer de waarde van de laptop. Dit soort boekhoudkundige berekeningen wordt door verzekeringsmaatschappijen ook uitgevoerd, alleen willen zij weleens van andere waardes of andere termijnen uitgaan. Rond (of boven) de € 200 lijkt dus redelijk, en het advies van Kevinbee om even op marktplaats ofzo te kijken kan je ook wel verder helpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding