Ik heb een langelijst met producte in a1:a900 en de prijs daarvan in D1:D900 wat is de formule als ik in g een product typ zodat er in h de prijskomt?

ik zou graag een voorbeeld van een mogelijke formule krijgen.

het doel hiervan is om aan de ene kant een lijst te hebben met de producten en aan de andere kant een kostprijsberekening voor een gerecht nu heb ik geen zin om alle 900 rijen langs te gaan om te kijken wat de prijs is per product

ik wil dus in g bijvoorbeeld appel in type en dat ik dan automatisch in h de kloppende prijs krijg.

ik heb dus in kolom:
a de product naam
b de maat
c aantal
d prijs

kan in de formule dan ook zo combineren dat het en de prijs geeft in de kolom h en de maat in kolom i?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De functie is VERT.ZOEKEN(G1;A1:D900;2;ONWAAR). Hierin geef je aan welke waarde je zoekt (G1), in welk bereik (A1:D900), welke kolom je wilt zien (2) en of de waarde exact moet overeenkomen (ONWAAR).

Om type-fouten te voorkomen, kun je op G1 validering toepassen waarbij je A1:A900 opgeeft als bereik. Je krijgt dan een opzoeklijst waar je de gewenste waarde uit kunt kiezen.