ja, dat is geen enkel probleem.

Als jij wilt over stappen naar sim-only is dat alleen een ander soort abonnement. En mag dit geen invloed hebben op het telefoonnummer dat gekoppeld is aan jouw aansluiting bij de provider.

Als je wil overstappen van een abonnement naar prepaid zijn er ook vrijwel altijd mogelijkheden. Doe dan bij het opzeggen van je abonnement het verzoek, dat je je abonnement wil opzeggen en het wil migreren naar prepaid. Zodat je het nummer op prepaid basis kan blijven gebruiken. Er wordt vaak dan wel een nieuwe SIM kaart opgestuurd.

Als je overstapt naar een andere provider (dus wel op abonnement-vorm) regelen de providers dit onderling. Zolang jij maar aangeeft dat je het oude nummer wil behouden bij de aanvraag van het nieuwe abonnement bij de andere provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt! eenvoudig en doeltreffend.
ook andere antwoorden op deze vraag zijn zinvol: ook jullie bedankt.

Andere antwoorden (7)

Ja, ik kon dat tenminste wel.
jc54
14 jaar geleden
Ja dat is het idee erachter, je behoudt je telefoon en nummer waardoor de provider minder kosten heeft en de korting die hij op het toestel geeft aan jou doorberekent .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
betekend dit dat je bij sim-only ook een toestel krijgen kunt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je houdt je eigen toestel,je betaalt alleen voor je sim gebruik.
Ja, je kunt je nummer houden als je overstapt naar Vodafone of naar een andere provider.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je een Basis abonnement, Sim Only abonnement of Vodafone prepaid, ga dan naar een Vodafone winkel bij jou in de buurt of naar de Online winkel. Je kunt ook gratis bellen naar onze Sales afdeling 0800 - 0560 (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur, zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, net vanavond gedaan, van kpn naar telfort sim-only, 300 belminuten 7,95 met 100 smsjes voor 2 euro, samen dus 9,95, jaar abbonement, hebben daar leuke aanbiedingen. succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! Heb ik laatst ook nog gedaan. Ik vond daarbij http://www.sim-only-overzicht.nl erg handig om alle Sim Only abonnementen te vergelijken. Ik betaal nu veel minder per maand dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan maar hangt weer van af welke provider je hebt.
Moet je toch even na vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn het zelfs verplicht. Het is jou nummer. Er is een tijd geleden zelfs een rechtszaak gewonnen door een consument die z'n nummer niet meer kreeg van één van de providers. En deze heeft hij gewonnen. Ik geloof dat het nu zelfs wettelijk geregeld is. Al kan ik hierover niet gelijk wat vinden dus dit kan ik fout hebben.

Wel is het zo dat 'vroeger' je nummer even op een lijst kwam met 'nummer nog niet in gebruik' als hij werd overgeschreven op een andere provider waardoor het zou kunnen (kleine kans) dat je nummer aan iemand anders werd toegewezen. Tegenwoordig kan het niet meer omdat dat beveiligt is.

Bel gewoon de provider waar je je sim-only wil kopen. Hun regelen het allemaal voor je!