Moet een laptop altijd netspanning houden?

zonder stroom is hij na een uurtje leeg, maar is het beter dat de accu altijd vol is of juist dat hij eerst leeg is en dan weer opgeladen wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

2 vragen in 1 Een laptop mag je gerust op spanning houden, maar verwijder de accu als je deze lange tijd niet nodig hebt, dus als je niet mobiel hoeft te zijn. Het is blijkbaar beter om een Li-on accu op zo'n 40% moet houden als je deze er langere tijd uit laat. Met mijn laptop doe ik dit over het algemeen ook als het op 100% staat en met de laptops die ik de afgelopen 5 jaar prive heb gebruikt bleef de accu werken alsof het een nieuwe was. Dus nagenoeg geen verlies van werktijd via de accu. Meer info over accu's zie mijn antwoord met diverse bronnen op: http://www.goeievraag.nl/vraag/laptop-accu-adaptor.37369

Accu laten leeglopen elke keer is het beste en dan pas opladen voordat hij weer aan het werk moet... Weet je nog hoe je de laptop ontving, toen was de batterij een tikje opgeladen, zo wordt hij geleverd en zij weten precies wat het best is voor de accu... Dus je laatste optie is de beste...

Je zou 'm opnieuw kunnen 'kalibreren' Het kalibreren van de batterij betekent het opladen van de batterij tot de maximale capaciteit en het opnieuw instellen van de batterijmeter om het oplaadniveau nauwkeurig weer te geven. De batterijmeter in het systeemvak van Windows geeft mogelijk niet het juiste oplaadniveau van de batterij weer wanneer een notebook nieuw is of lange tijd niet is gebruikt. Als de batterijmeter onnauwkeurig wordt, gebruik dan een van de onderstaande methodes om de batterijmeter te kalibreren.

Het maakt nu weinig meer uit. Als je accu nog maar voor een uurtje energie heeft is er weinig eer meer aan te behalen. En dat is onomkeerbaar. Helaas...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100