Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft de computer soms hangen op een site?

Soms blijft de laptop hangen en werkt niets meer. Ik heb Firefox en Internet Explorer en heb Windows Vista.
Heb voor de rest een goede pc gekocht in 2009. Ik heb 50 mb snelheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat het hoe dan ook Windows is en blijft, en dat blijft nu eenmaal af en toe hangen. Vooral als je veel dingen tegelijk doet die veel van de CPU vragen (grafische spellen, filmpjes, downloads), als dat allemaal teveelwordt, slaat-ie vast. TEveel commando;s achter elkaar geen doet in de regel ook weinig goeds ; blijen klikken op verschillende tabs of links in de hoop dat er wat gebeurt. Dat komt allemaal in de wachtrij, met als meest voorkomende resultaat een 'hanger'.

Soms zit er weinig anders op dan via de task-manager wat processen af te sluiten (plugin-container is een beruchte, maar ook Firefox of IE zelf, of zelfs heel Windows) en opnieuw op te starten.

Kijk waar bij jou het probleem zit ; bij mij is het meestal de overvoerde plugin-container of scripts die hij niet af kan krijgen. Bij mijn dochter zijn het vak de filmpjes en moet de hele browser dicht. en bij sommige spellen (ook zonder Internet) moet ik gewoon helemaal Windows opnieuw opstarten. Jammer, maar het is niet anders.

Kijk ook of het wellicht tijd is je computer te defragmenteren ; daar wordt-ie in de regel ook een stuk sneller van. Maar helemaal helen doet het niet ; ik defragmenteer elke dag automatisch, en toch heb ik regelmatig hangers. (Vooral bij Facebook-spellen moet ik eerlijk toegeven).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk zit er een programmeer fout in de scripts welke op de site draaien.

Soms wil je anti-virus\ firewall programma nog wel eens de boel vertragen.

De cache van je browser kan vol zitten.

Ach er zijn legio oorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding