elke keer als ik de computer opstart dan komtt er na het laadbalkje van windows een webcam beeldscherm met een man die me aanstaart en uitlacht?

ik vind het doodseng als ik de computer opstart dan gebeurt het elke keer weer. ECHT DOODSENG!!!!! ik typ dit nu vanaf de computer van mijn vriendin omdat ik mijn eigen computer niet meer op durf te starten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het lijkt me dat er ongewenste software op je pc staat. Wellicht kan je één van je ouders of een goede kennis er naar laten kijken.

Misschien is je pc zelfs gehackt waardoor de hacker mee kan kijken wat je allemaal doet op je pc.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb nog eens zitten googlen voor je.. het is wellicht een computervirus zoals te lezen is op onderstaande bron. Download een gratis virusscanner en ik zou zeggen scannen maar, weg met die enge man ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is waarschijlijk malware ongewenste software. Je kunt je computer scannen met malware bytes gratis te downloaden
http://www.malwarebytes.org/
download het en installeer het. Na de installatie zal dit programma de laatste definities willen ophalen doe dat ook.
Als dat klaar is laat dan een volledige scan uit voeren op je pc en verwijder alles wat het programma vindt.
Kijk daarna welke virusscanner je hebt. Een heel goede gratis is die van microsoft zelf en ook volledig gratis. Hij beschermd ook tegen malware
MSE Microsoft Security Essentials
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga er maar vanuit dat die enge man niet live is.
Lijkt me stug dat hij altijd 24/7 achter de computer zit.,
Gewoon opstarten, negeren en kijken wat er nog te redden valt. Virusscan er over heen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je kunt ook AVG gratis installeren om je pc te beschermen, als je nog geen virusscanner hebt. Dek je webcam af, dan weet je zeker dat niemand je kan zien.