Hoe zet ik mijn laptop (eMachines E520) terug naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb van alles al geprobeerd: F2, F10, Alt+F10, en het hele configuratiescherm uitgepluist. Het lukt me maar niet! Hoe zet ik mijn laptop terug naar de fabrieksinstellingen?
PS. Ik heb een foto bijgevoegd waar op te zien is wel beeld ik krijg als ik F10 of Alt+F10 doe maar volgens mij is dat niet het beeld dat ik moet hebben voor de fabrieksinstellingen..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Volgens het internet is het inderdaad de toetsencombi alt F10
waarbij je inderdaad op dit scherm moet uit komen
Maar waar dus blijkbaar niet de mogelijkheid bestaat om voor de recovery partitie te kiezen ? dat is niet normaal

Dit komt omdat de herstel partitie in het verleden is verwijderd ??misschien nog na te kijken als je nog
wel gewoon kan opstarten
Ga dan naar deze computer
rechtsklik er op
beheren en ga dan naar
schijfbeheer
en schijf opslag (overzicht van je schijven en partities)

en kijk of er dan naast je C schijf nog een ander partitie bestaat ?
Die heet recovery of system part o.i.d meestal staat deze verborgen en krijg dus ook geen drive letter, dat is normaal

Is deze er niet dan ben je aangewezen op de dvd recovery set

of een losse Dvd van windows (vista) in dit geval ??

Tegenwoordig moet je deze set meestal zelf branden
als je dat niet doet en de herstelpartitie is weg dan zit je met de gebakken peren.

heb je deze laptop 2e hands gekocht dan kan dat opzettelijk gedaan zijn maar zou ik wel erg vreemd vinden.

er zit namelijk als het goed is een licentie sticker van vista met serie nummer op je laptop dat is tenminste de normale gang van zaken

Als je geen herstel partitie hebt en/of dvd recovery set

kan je kiezen

om een gewone windows dvd van hetzelfde type versie windows te gebruiken

of op de site van emachine misschien een recovery dvd set bestellen vrees dat dat wel geld kost

het ligt er even aan hoe oud je laptop is of ze deze nog bieden

als je laptop geen dvd station heeft dan moet je het waarschijnlijk via eene usbstick installeren

of een externe usb dvdstation aansluiten

maar ik zag dat je wel een dvd station hebt dus voor jouw geldt dit niet

Toegevoegd na 7 minuten:
Kom je er achter dat je wel een herstel partitie hebt (deze is ongeveer 7 gig groot denk ik )
dan is het warschijnlijk een kwestie van precies op het goeie moment op ALT F10 drukken (het komt nogal precies)
dus start knop wacht even tot je de bios letters ziet (2 sec of zo )en druk dan ALT F10) en blijf deze indrukken
Als je doorschiet naar windows zelf ben je te laat
dan moet je gewoon opnieuw opstarten en het weer proberen
je mag ook wel tappen Alt F10 Alt F10 Alt F10
misschien kom je hiermee in een ander scherm ?

succes
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je iets van een installatie cd wel moet je eerst iets in de bios aanzetten zie pagina 21 van de bijgezonden link

Klik op Start alle programma`s en vervolgens emachine
Kies herstellen/restore en je kunt dan bijv kiezen uit herstel naar fabrieksinstelling ( zie pagina 26)