dubbele accountnaam op mijn pc met windows 7, hoe kan ik dit veranderen?

Hallo, ik heb een computer gekregen met windows 7. Maar de account is die van mij en de vorige eigenaar. Ik heb van alles geprobeerd maar, krijg het niet veranderd. Er zitten mappen in met zijn naam waar een slotje op zit. Zodra ik het wil veranderen, werkt windows verkenner niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het is me niet geheel duidelijk
maar als je 2 accounts hebt die beide adminrechten hebben
dan kan je het beste 1 van die account verwijderen
al je daarna die mappen met zijn naam aanklikt kan je admin rechten overnemen

Het wordt alleen lastig als je het ww van het account van de vorige eigenaar niet weet ?
is dat het geval dan moet je dat maar weer even melden
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik kan idd niet bij het wachtwoord. Ik heb geprobeerd om de rechten over te nemen via admin maar daar staat ook een slotje voor.
capthavoc
11 jaar geleden
je kan dan alleen allereerst het ww veranderen maar daarvoor zou je idd eerst het oude ww weer moeten weten Tip: voor dit soort zaken zou je hirens boot cd moeten hebben
veel meer kan ik hier niet zeggen.
HET COMMANDO NET USER
Kan een bepaald gebruikersaccount niet worden gemaakt of verwijderd? Met behulp van het commando NET USER kan de wijziging alsnog worden uitgevoerd. Klik hiervoor met rechts op de snelkoppeling van de Opdrachtprompt (startmenu, Alle programma's, Bureau-accessoires) en kies voor Als administrator uitvoeren om het commandovenster met administratorrechten uit te voeren. Het commando NET USER toont een lijst van alle aangemaakte gebruikersaccounts. Met het commando NET USER inlognaam /ADD wordt een gebruiker toegevoegd, en met het commando NET USER inlognaam /DELETE wordt er een verwijderd. Vooral het laatste commando kan nog wel eens van pas komen. Het commando NET biedt overigens meer mogelijkheden, zie hiervoor de commando's NET en NET HELP

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je even hierop verder googled kan je ook de rechten overbruggen van de orginele gebruiker, de oplossing mag ik niet direct plaatsen daar dit in strijd is met de regels van Goeievraag, daar dit niet geheel legaal is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, dank je voor de moeite maar ik was al op schoonepc geweest en ben er niet veel wijzer van geworden.