Hoe krijg ik het geluid van mijn computer terug?

Het geluid bij mijn computer is opeens weg!
Ik heb alles al nagekeken en niks staat op dempen. Alle dingen staan gewoon aan.
Ook als ik een liedje afspeel zie je wel het geluid balkje heen en weer gaan maar er komt geen geluid uit.
Of ik nu met of zonder oortelefoontjes probeer!

Deze tip heb ik ook al geprobeerd en dat is gelukt alleen het geluid doet het nog steeds niet...
http://www.oja.nl/gratis-vraagbaak/software-tips/geluid-van-de-pc-werkt-niet-meer

Toegevoegd na 1 uur:
Dit is wat er komt te staan als ik bij problemen zoek.

Toegevoegd na 2 uur:
2de plaatje is wat er komt te staan na een systeemherstel...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een paar mogelijkheden:
- Je codecs werken niet meer goed. Opnieuw installeren zou dan werken
Probeer ook om verschillende spelers te gebruiken en kijk of het verschil geeft (bijv VLC & WinMedPlayer) - je geluidskaart is kapot. Als dit een aparte kaart is kun je hem zo vervangen, ze zijn niet zo duur. Als hij op je moederbord zit moet je ook een losse kaart kopen en het geluid op je moederbord deactiveren - Je boxen zijn kapot (ah, oordopjes ook) - De audiokabel (pc -> boxen) heeft een breuk/is versleten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké bedankt voor je antwoord.
Hoe kan ik die verschillende spelers veranderen/gebruiken?
Ben niet zo'n held met computers maar als het wordt uitgelegd snap ik het meestal wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder je F knoppen al geprobeerd bij mij FN+F8 en op toetsenbord F9
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja heb ik ook al geprobeerd.
Geluid doet het nog steeds niet...
capthavoc
11 jaar geleden
er lijkt me niets mis met je geluidskaart als je wel een uitslag metertje krijgt als je een nummer afspeelt
maar wellicht stuur je het geluid naar een verkeerde poort
op dat gedeelte waar je kan zien of iets gedempt staat kan je ook kijken of het geluid naar de goeie uitgang gaat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb sinds het geluid het doet verder niks meer veranderd.
Waar zou dat fout moeten zijn gegaan dan?
En waar kan ik dat vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je nou eens een systeemherstel doet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Systeemherstel net geprobeerd. Deze kan niet afgemaakt worden ofzo terwijl ik niks doe?
Hij gaat iets doen en dan gaat de computer uit en dan zegt ie dat er iets mis is...
Geluid doet het nog steeds niet... Toch bedankt voor jullie tips!

Antwoorden (2)

Ik zou de drivers voor de geluidskaart updaten
ga naar:
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Update

links van het geopende venster staat "naar updates zoeken". Klik hierop en selecteer de updates voor de sound card. Doe de updates, en wie weet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik zal het proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alle updates gedaan die er stonden maar nog steeds geen geluid...
Ik heb gelukkig nog een oude laptop dus die eerst nu maar tijdelijk gebruiken en dan deze week maar kijken of er iemand naar kan kijken...
Je zegt dat je systeemherstel is mislukt door een antivirusprogramma.
Als fout gaf je aan 0x80070005

Volgens diverse bronnen moet je een systeemherstel in "veilige modus" doen.

Dit zou wel moeten werken

succes.