Op de hotmail is een mailtje gisteren verstuurd volgens Hotmail zelf, maar in de mail staat dat het uit December 2011 komt, hoe kan dit?

In de mail zelf staat het op deze manier:
From: ...

Sent: Friday, December 16, 2011 4:54 PM

To: ...

Subject: RE: ...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het lijkt me dat dit een bericht is wat teruggehaald is uit verwijderde items en daar is terechtgekomen op de een of andere wijze..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel simpel. Als jij nu een mail gaat schrijven, en daar de datum 11 juli 2012 vermeldt, en je vervolgens dat mailtje opslaat in je concepten, en het pas in september verstuurt, dan staat er nog steeds in de mail zelf 11 juli.

De schrijver van het mailtje is dus vergeten om de datum in de mail zèlf aan te passen, en de datum van verzending, die door hotmail wordt genoemd is juist. De schrijver van de mail heeft dit dus in december 2011 geschreven en het nu pas verstuurd.

Hoewel ik natuurlijk absoluut niet weet wat er in die mail staat, en van wie de mail afkomstig is, zou het ook nog zo kunnen zijn, dat de schrijver iemand quote, uit een mail van december 2011. In dat geval is alles correct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je me niet goed hebt begrepen. Als ik een mailtje maak met: "Den Haag, 10 juli 2012
Hallo Piet, bla bla bla" en ik sla dat op en ik verzend dat over 8 maanden, dan blijft de datum 10 juli 2012 in de tekst staan. Het zou een mooie boel worden als hotmail of ander mailprogramma in mijn teksten zou gaan prutsen! ;-)
De verzenddatum in de body van de mail wordt WEL aangepast. Overigens zag ik na het beantwoorden van de vraag pas, dat het om een mailtje met "RE:" gaat, dus het zit er dik in dat er is gequoted uit een andere (oudere) mail.