Wat is de betekenis van het teken :p ?

Ik zie dit regelmatig bij een reactie staan maar heb geen idee en kan het ook zelf niet bedenken.
Ik weet sowieso weinig van dit soort tekentjes ,wel jammer want kom het ook in sms'jes tegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik leg dan ook ff de andere uit , bijv knipoog ;-) verdriet :-(
en wie weet er nog meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:€ = droevig door een uitgescheurde piercing in bovenlip
:@ = ringbaard
:)3 = dubbele onderkin
:1 = volle mond, kan niet praten
;) = vliegje in het oog :p :p = grapje of ik pest je alleen maar ;) (knipoog)
Kijk er wel zo tegenaan dat de puntjes (de ogen) boven zitten ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna grappig rena.. Die smileys slaan nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:s = ochtend humeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(: zo zitten de ogen ook boven, alleen moet je je hoofd de andere kant opdraaien. Dat vermeldt trouwens niemand, dat je je hoofd even een slag moet draaien(normaliter naar links) om het te zien. Of dat alle gezichten liggend zijn. De vrager kan nog steeds denken dat het gewoon codes zijn ipv visualisaties van gezichten dmv letters en tekens. De door rena genoemde smileys zijn niet veelvoorkomend. :D
:)
;)
:P Maar er zijn ook staande smileys zoals: 0_o (verbazing; klein oog en groot oog)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mrtomaat, of je scherm een kwartslag draaien :p
En als je (: intypt bij msn, komt er niet automatisch een emcoin te staan. Misschien wel in een taal waar ze van rechts naar links lezen. Maar ik snap je verder wel hoor ;)

Het beste antwoord

Als je :P bij chatten of smsen intoetst, krijg je emoticon(smiley) die de tong uitsteekt. Twee puntjes zijn de ogen, en p of P is lippen of mond met de tong. :-)

Toegevoegd na 1 uur:
En deze is in de context dan voor wat grappend, ironisch of plagerig bedoeld ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, thanks. ;P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je uitleg!
Overigens weet ik " toevallig :-)" dat ;-) een knipoog is. Groet vlindertje98

Andere antwoorden (1)

bijvoorbeeld bij een reactie van : ik heb leuke verassing voor je! :P ( en :P is inderdaad symbool voor een tong die uitsteekt ) Veel jongeren gebruiken deze symbool voor als iets grappigs is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt bij een leuke verassing, maar is die verassing dan echt een verassing, of is het een grapje ;)