hoe moet ik een router vervangen?

ben ik daarvoor afhankelijk van mijn providor (telefonica spanje) of kan ik naar een winkel gaan, een willekeurige router kopen en gewoon aansluiten? de router die ik nu heb slaat om de haverklap uit, en als ie het doet is de snelheid enorm labiel. eigenlijk weet ik niet eens of dat wel aan mijn router ligt, maar ik moet toch wat proberen! bij telefonica zeggen ze dat het aan de drukte op het net ligt! terwijl ik in het begin wel gewoon constant de snelheid kreeg waar ik voor betaal, namelijk 6mb, het maximaal haalbare in dit dorp. ik word er moedeloos van!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Als het een echte router is en geen modem moet je de kabel ook rechtstreeks in een van je PCs kunnen steken. Als dat goed werkt ligt het aan de router. Ik heb zelf UPC waar vanuit de muur een kabel komt waaraan het modem zit; aan dat modem zit de telefoon verbonden en een router waaraan meerdere Ps zitten. Als je dus een kastje aan de muur hebt is het waarschijnlijk een modem speciaal gemaakt voor telefonic.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ je was me voor
Weet je zeker dat je het over je router hebt, en niet over je modum?
En router kun je gewoon zonder problemen vervangen. Hou daar bij wel rekening mee dat je er een koopt die jou aangeboden snelheid aan kan.
Als het om je modum gaat moet er toch een montuur langs komen van het Telefonica Spanje die beoordeeld dan of het modem vervangen moet worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe router op dezelfde manier aansluiten als de oude. Dan zowel het modem als de router uit en daarna weer aanzetten. Dan even wachten. Daarna verbinding maken met de routernaam, dan eventueel wachtwoord invoeren (indien beveiligd).