Als ik internet-games speel heb ik zeer vaak 'lag' (latency), ligt dit aan de laptop of mijn internet(-verbinding)? En kan ik het oplossen?

Steeds als ik een online spel speel krijg ik na een tijdje latency/lag. Kan ik dit oplossen als ik een betere laptop koop of ligt het aan de verbinding? Ik kan op de plek waar ik computer niet een internet-kabel naar mijn laptop krijgen dus zijn er ook alternatieven?

Toegevoegd na 12 minuten:
PS: mijn AVG geeft steeds een melding over mijn firewall en dan iets met de verbinding, kan mijn firewall/AVG het probleem ook zijn? ik heb sinds kort AVG

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat ligt aan je laptop of je moet een hele slechte internet verbinding hebben controleer de specs van je laptop en de vereisten van de game en je zult het zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt zeker niet aan de specs van mijn laptop maar de laptop is wel ongeveer 4 jaar oud, kan het daaraan liggen? want ik kon eerst nog wel vloeiend online spellen spelen maar nu gaat het steeds slechter (steeds meer latency).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dat het niet aan de specs ligt? Niet iedere online game heeft de zelfe vereisten.
Dat ligt aan het feit dat je via Wi-Fi connect. Een kabel biedt uitkomst. Test het maar eens door wel een keer een kabel naar de laptop en router te leggen. Je zal zien dat je latency flink af neemt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Dichterbij je router gaan zitten kan ook al een hoop schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het probleem is dat het vrijwel onmogelijk is een kabel naar mijn laptop-plek te leggen :(
bovendien denk ik niet dat we nog zo'n kabel hebben liggen.
maar bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan toch even een kabeltje halen bij de eerste de beste electronica/pc zaak en even voor 10 minuten testen door ergens anders te gaan zitten? Dan weet je iig wat het probleem is. Met een boor kom je trouwens bijna overal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je niet een pc die aangesloten is via netwerkkabel? Even er uit trekken en aan je laptop hangen en proberen maar. Wel goed checken dat hij overspring van draadloze adapter naar bedrade adapter (rechtsonderin verandert het tekentje).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn laptop staat compleet vrij, als je snapt wat ik bedoel (geen kabelds behalve de oplader). ik denk wel dat het probleem opgelost is als ik een netwerkkabel naar mijn laptop doe maar ikzelf kan dat niet doen en mijn vader wil het waarschijnlijk niet doen
maar mijn AVG geeft steeds een melding over mijn firewall en dan iets met ons netwerk e.d. (kweet niet precies wat) maar zou het aan AVG of firewall kunnen liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geeft het spel de latency aan (WoW doet dat bijv.) check anders eens op speedtest.net of pingtest.net ik haal 5ms-15ms. Zet je laptop eens zo dicht mogelijk bij je router (zonder kabel) en kijk eens wat het scheelt (ook ingame)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij ping meet-ie 26 ms en bij download speed 14,69 Mbps en bij upload speed 0,80 Mbps
op pingtest.net meet-ie bij ping 19 ms en bij 'jitter' 7 ms
is dit goed of slecht? (ik was bij deze tests niet ingame)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet verkeerd. Welk spel speel je eigenlijk, waar je dus hinder ervaart?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik speel League of Legends (een gratis online spel) maar ook bijv Combat Arms, Crossfire en A.V.A. (allemaal online spellen) en bij allemaal krijg ik altijd latency