Ik print een foto uit op de glimmende kant van fotopapier, vervolgens gaat het zwart afgeven, wat doe ik verkeerd?

fotopapier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens de andere kant en kijk of het dan ook afgeeft?

Het beste antwoord

Sowieso moet je het de tijd gunnen om goed te drogen.
Controleer ook even of het foto papier geschikt is voor inktjet (neem aan dat je dat gebruikt).
Tevens kan t aan de kwaliteit van het gebruikte fotopapier liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij het afdrukken op glanspapier moet je de inkt 5 tot 10 minuten de kans geven om te drogen. bij normaal papier kan de inkt in het papier trekken. en dat is hier niet het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast de mogelijkheden die genoemd zijn in de andere antwoorden, bestaat de kans dat je de printer verkeerd hebt ingesteld. Als je printer geschikt is voor fotopapier, kun je in de software vaak de papiersoort instellen. Er zijn lichte en zware papiersoorten, met verschillende maten van 'glans'.

Van groot belang is te kijken of het papier geschikt is voor de printer. Niet alle papier is bijv. geschikt voor een laserprinter (papier wordt verhit). Op de verpakking zal vermeld staan voor welke printer het papier geschikt is. De werking van een laserprinter is een beetje te vergelijken met die van een kopieerapparaat. Bij een inkjetprinter wordt de inkt op het papier gespoten en moet deze zodanig snel intrekken dat de kleur niet meer afgeeft als het vel uit de printer komt.