Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beeldscherm verandert na windows update van grootte, hoe komt dit?

Een tijdje terug startte ik mijn laptop (medion) op en toen was mijn beeld ineens 800x600, ookal pas ik het aan en zet ik het naar een andere optie is het beeld nog steeds vreemd. En als ik een spel opstart zegt hij dat mijn videokaart het spel niet ondersteunt...

Dit gebeurde allemaal pas na een update van windows die de computer automatisch uitvoerde bij het afsluiten..
De enige manier om dit weer normaal te krijgen is als ik een systeemherstel doe van vóór die update.

Ik vind het vreemd aangezien mijn laptop méér dan genoeg geheugen heeft, en een hele goed videokaart..
Ook de spellen die hij zegt ik te kunnen spelen kan ik gewoonlijk gewoon spelen, dus het heeft sowieso te maken met die update!!

en nadat ik die systeemherstel heb gedaan is alles weer normaal maar na een tijdje doet mijn laptop de update weer vanzelf.. en ik heb geen zin om elke keer die systeemherstel overnieuw te doen!

Ik hoop echt heel erg dat iemand een oplossing heeft zodat dit niet wéér gebeurt want ik word er echt moe van!
(ik heb trouwens windows7)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na uw herstelactie, kunt u deze update gewoonweg weigeren of blokkeren.
Ga hiervoor naar het configuratiescherm, windowsupdate.
ga daarna naar Updates zoeken hierna kunt dan de updates laten weergeven.
Zoek hier de bevreesde update en haal hier het vinkje weg.
Ook even rechtsklikken en dan simpelweg update verbergen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk dat er bij de Windows update ook een update voor je videokaart zat (bij mij zat die er bijvoorbeeld de laatste keer bij), Deze update kan de juiste werking van je videokaart ongedaan gemaakt hebben. Wat je zou kunnen doen is op de website van de fabrikant van je videokaart naar de laatste updates zoeken en deze installeren. Of op die website zoeken naar problemen met jouw videokaart en de laatste Windows update.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat dat driver van je videokaart ook vernieuwd moeten worden
kijk eens nadat je die update weer binnen hebt of er onder windows update website ook optionele downloads zijn

misschien dat je versie direct x te oud is ?
wat vaak ook wel wil helpen is onder
apparatenbeheer de driver van je videokaart te vernieuwen
of zefs de hele videokaart te verwijderen en de pc daarna opnieuw opstarten wil wel eens helpen
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding