Wat kan er aan de hand zijn als ik wel internetverbinding (wifi) heb, maar geen enkele website kan openen?

Heel raar: soms kan ik geen een website meer op zonder dat ik de router herstart. Ik heb nog wel gewoon internetverbinding.
Xbox Live bijvoorbeeld doet het nog wel gewoon (zelfde verbinding, ook over wifi). Ook kan ik nog iMessage berichten ontvangen en versturen (over wifi dus). Het enige - en toch wel het belangrijkste - wat niet kan is het internet op, terwijl er wel verbinding is. Router herstarten werkt, maar is niet handig als het meerdere keren per dag gebeurt.

Weet iemand wat het probleem is/kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit je niet gewoon nét iets te ver van de wifi modem af? Op sommige plekken te ver van de modem valt de wifi weg maar als ik dan weer 'opnieuw verbind' doet 'ie het weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope..
Ben al dichterbij gaan zitten. Daarbij heb ik wel verbinding, maar laden de sites niet.

Antwoorden (4)

Je smartphone of ipad werkt vaak op een fixed ip adres ?
probeer of je deze kunt instellen op dhcp ?
of kijk even in je route of deze dhcp heeft
daar zit vaak het probleem. dat bijv je pc en de phone hetzelfde ipadres krijgen
zeker als je gebruikt maakt van een los modem met 1 aansluiting en daarachter een router

het herstarten werkt dan inderdaad wel omdat dan je pc wel een juist ip adres krijgt
maar de combi los modem en daarachter dus een router kastje wil dat probleem wel eens hebben
kijk dus eerst of je de phone dus kunt instellen op dhcp ipv en fixed adres
als 2de kijk je of je router op dhcp staat
en als laatste kijk je of je in het modem iets kan veranderen zet desnoods deze op fixed ip en daar de dhcp uit
het is een kwestie van tweaken
maar dat fixed ip adres is hoogstwaarschijnlijk het probleem
capthavoc
11 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet met wat voor een computer je op internet zit maar ik heb een laptop met aan de voorkant een schuifknopje die ik ook wel eens per ongeluk op offline zet en dan heb ik ook geen verbinding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je even zou moeten is even met je pc of laptop via een utp kabel connecten en kijken of het probleem zich blijft voor doen.

ik heb het gevoel dat je beveliging niet goed staat ingesteld...

Misschien ook wel even een goeie om te vermelden over welke router we het hier hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wel andere zaken kan doen maar niet met internet explorer het net op kan is het mogelijk dat internet explorer ontregeld is.
Probeer eens via een andere computer firefox te downloaden en deze op jouw PC te installeren.
Werkt deze wel dan moet je internet explorer verwijdren en opnieuw installeren.
Frank