Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik woon in een gebied waarin de ontvangst van vodafone mobiel breedband erg slecht is. bestaat er een soort antenne signaal versterker ?

ik heb dus een mobiele internet aansluiting zodat ik overal kan internetten maar thuis doet het het bijna nooit iedere keer heb ik te weinig antenne signaal en worden de verbindingen verbroken wat natuurlijk super irritant is.ik zit ook voor twee jaar aan dit contrakt vast en bal dus eigenlijk als een stekker

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar er staat toch dat ie vast zit aan een contract, dus je kan er niks aan doen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het heet GSM Repeater en kan je o.a. op een site als deze vinden:

http://www.gsmrepeater.nl/index1.html

Hier staan opties van KPN, Vodafone en Telfort.

Zoals te lezen op hun website:

" Slecht gsm ontvangst binnen, behoort tot het verleden (van 20M2 tot 20.000M2)
Iedereen herkent het beeld van medewerkers of collega's die met hun mobiele telefoon tegen het raam gedrukt, of nog vervelender, buiten staan te telefoneren. Op veel locaties laat de zogenaamde indoor-dekking van het GSM netwerk nogal te wensen over, met bovengenoemde verschijnselen tot gevolg. Dat de GSM ontvangst op de werkplek niet de gewenste kwaliteit biedt, kan diverse oorzaken hebben. Zo is het mogelijk dat de constructie van het gebouw een goede dekking van het netwerk in de weg staat.

(...) Uitgebreid testen heeft aangetoond dat slecht GSM ontvangst te optimaliseren is door het plaatsen van een GSM antenne versterker. Het systeem pikt via een buitenantenne het GSM signaal op en zendt dit door middel van speciale bekabeling naar de inpandige GSM-repeater. Door deskundige plaatsing van de antenne wordt optimaal gebruik gemaakt van de kracht van het GSM signaal dat ter plaatse beschikbaar is, vanzelfsprekend moet er buiten wel sprake zijn van voldoende dekking op de betreffende locatie."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed en bruikbaar antwoord dankdank +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mucho grazieas

Andere antwoorden (2)

Probeer in je hele huis rond te zoeken naar bereik, als dit niet helpt misschien naar Vodafone gaan en hun vragen of ze je misschien verder kunnen helpen..

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is sowieso geen antenne versterker voor Vodafone
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, het bestaat het wel.
Gebruik je een Dongle? UsB waar het simkaartje inzit misschien gebruik je een slechte frequentie je hebt 3G 2G edge gprs of koop een nieuwe Dongle met beter bereik en meer frequentie. Je kunt ook aan vodafone vragen wat je kunt doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding