Als in je email afbeeldingen staan weergeven als rood kruisje in een wit vakje,... hoe moet je dan je plaatjes zien?

Kún je dan je afbeeldingen nog zien? ( door een instelling of zo? )

Toegevoegd na 27 minuten:
*windows live mail*

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wordt de content van het mailtje geblockt door je mail client. Je kan dit oplossen door de afzender van het bericht aan je adresboek toe te voegen en in GMail of Hotmail zit ook een optie om de afzender als Veilig te markeren, dan zou je de mailtjes wel goed moeten kunnen zien. Anders zit er bij veel van die mailtjes vaak nog een linkje, om ze te openen in je webbrowser, vaak gaat dat ook beter.
Het gaat dus om een veiligheid instelling, daar zou je naar moeten zoeken in je mail client. Overigens wil je niet dit voor ALLE mailtjes toestaan, want er zijn grapjokers bij die dus misbruik maken van deze feature (HTML-mail) - vandaar dat het geblockt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou die email direct verwijderen. waarschijnlijk virus.!
Daarom herkent de computer dat plaatje als rood kruisje in een wit vakje.

Verwijderen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B-U-L-L-S-H-I-T ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I-N-D-E-R-D-A-A-D.
Op mijn computer wordende meeste plaatjes automatisch geblokkeerd.
Dat is voor mij simpel op te lossen door bovenaan de email (onder het 'aan-stuk') te klikken op "Klik hier om afbeeldingen te downloaden. Om uw privacy te beschermen zijn enkele afbeeldingen in dit bericht niet automatisch gedownload."
Hierna laadt hij het bericht volledig. Dit heeft dus te maken met je privacy. In het geval dat je de persoon van de mail niet kent, kun je zo geen virussen binnenkrijgen via die plaatjes. Echter, bij bekenden kun je ze gewoon openen, omdat die (waarschijnlijk) gewoon veilig zijn.

Weet niet of dit je probleem oplost, maar bij mij werkt het in ieder geval. Ik voeg nog een plaatje toe van hoe die knop er uit ziet.

Toegevoegd na 58 minuten:
Hoi Freebird,

Ik heb nog even verdergezocht naar andere opties en vond het volgende.
Ga naar 'opties', vervolgens naar 'beveiliging' en hierna klik je op 'instellingen voor automatisch downloaden wijzigen'.

Hier kun je alle dingen aanpassen met betrekking tot het laden van plaatjes in je email.
Ik hoop dat dit wel werkt.
Ik voeg even een plaatje toe van dit laatste menu:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha die freebird!
Ik weet niet welke email client je hebt, maar veel email programma's blokkeren standaard foto's van externe servers.
Dit wordt gedaan in verband met de veiligheid.
Het is niet echt aan te raden om deze insteling te veranderen, maar het hangt er maar helemaal vanaf welk besturingssysteem je hebt.
Bij Windows XP is het een groot risico, maar bij Vista en Windows 7 kan het geen kwaad om deze instelling te veranderen.
Heb je XP met een goed anti-virus programma, dan kun je het erop wagen om de instelling te veranderen zodat je alle afbeeldingen kan bekijken.
Bij Outlook kies je bij Extra --> Opties --> tablad Beveiliging
en vink je de instelling uit: Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML e-mail blokkeren.
Zie bijgaande foto.

Toegevoegd na 49 minuten:
Bij live mail moet je het knopje gebruiken dat tussen het kwastje en het vraagtekentje staat. (rechtsboven). Als je op dit knopje drukt verschijnt er een pull-down menu.
Kies hier niet zoals in Outlook Express opties, maar kies Beveiligingsopties.
Klik op beveiligingsopties. Zoek het tablad Beveiliging en doe nu het zelfde uitvinken zoals je ziet op de foto van Outlook Express.

Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML e-mail blokkeren. --> uitvinken

Veel succes.