Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het uit als je een usb dongel koopt van bijvoorbeeld sitecom, als je tele 2 hebt?

Ik wil een usb dongel kopen om op mijn vaste computer draadloos internet te krijgen. Maakt het uit wat voor een je koopt? Zijn er dingen waarop ik moet letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bedoelt denk ik een draadloos netwerk te hebben in je huis via een draadloze modem/router (WiFi). Je wilt de vaste computer verbinden via een USB-dongel met dit draadloze netwerk denk ik? Het maakt dan niet uit of je een USB dongel koopt van Sitecom of bijvoorbeeld Linksys, wel is het van belang dat je geen USB-dongel koopt voor een mobiel netwerk, zoals KPN of Vodafone. Deze zijn namelijk ingesteld om te communiceren met het mobiele netwerk van KPN, Vodafone of bijv. T-Mobile, in plaats van met jouw eigen netwerk thuis. Zie ook de bijgevoegde bron waar één en ander wordt uitgelegd.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

je moet er wel een kopen van je provider want daar staat de juiste installatiesoftware op. Die dongels zijn niet onderling uitwisselbaar. Dus bij Tele2 een Tele2 dongel (Kijkshop). Maar je kunt ook een Vodafone/KPN/T-Mobile-dongel kopen en via hun netwerk internetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding