Mijn laptop start niet meer op. Help ?

Sinds 5 dagen doet mijn laptop het niet meer. Als ik hem aandoe staat er : enter password. Het moet max. 8letters zijn. Ik weet niet wat het wachtwoord is en ik heb er nooit een wachtwoord opgehad. Help!

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk heeft iemand anders je laptop voor de "grap" gelocked met een wachtwoord? Probeer je eigen voornaam eens als wachtwoord of achterhaal wie er met je laptop gespeeld kan hebben. Eenvoudige combinaties als 12345678 en abcdefgh worden bij dit soort grapjes ook wel gebruikt. Als het in Windows is en je kan echt niet voorbij het password scherm dan rest je niets anders dan het herinstalleren van Windows vanaf de Recovery CD die bij de laptop hoort. Hierbij blijven je programma's en andere data gespaard. Als de laptop helemaal niet opstart en vrijwel direct om een wachtwoord vraagt dan zou dat 'n BIOS lock zijn. Ook dit komt er doorgaans niet vanzelf op. Dat moet iemand dan hebben ingesteld. In dat geval kan je de de BIOS unlocken met een zgn. backdoor password. Dit password overruled elk eerder ingesteld password en maakt de laptop weer toegankelijk. Backdoor passwords zijn merk en BIOS versie afhankelijk. Dus heb je bijv. 'n AMI BIOS dan is daar een AMI backdoor wachtwoord voor. Zelfde met DELL, ACER enz. Hieronder een lijstje met wat backdoors: Manufacturer - BIOS Password: VOBIS & IBM - merlin Dell - Dell Biostar - Biostar Compaq - Compaq Enox - xo11nE Epox - central Freetech - Posterie IWill - iwill Jetway - spooml Packard Bell - bell9 QDI - QDI Siemens - SKY_FOX SOYO - SY_MB TMC - BIGO Toshiba - Toshiba Dit lijstje is niet compleet, Googlen op backdoor BIOS levert nog veel meer op. 'n andere manier om het BIOS wachtwoord ongedaan te maken is het verwijderen van de CMOS batterij in de laptop en de BIOS reset jumper even kort te sluiten. Hierdoor wordt alle opgeslagen informatie in het BIOS vergeten. Na terugplaatsen van de CMOS batterij moet alles wel weer worden ingesteld in het BIOS. Ik hoop dat je hier wat mee kan....

hierbij ( zie bron) een andere methode om dat paswoord te overschrijven, of te annuleren, naar keuze. je moet enkel de iso-file downloaden en branden op cd, ( kan ook vanop usb trouwens), in pc, en bij opstarten kiezen voor " boot from cd" de verdere instrukties staan mooi op die pagina, mét screenshots, niks moeilijk aan, heb zo onlangs de laptop van me dochter terug vrijgemaakt nadat ze haar paswoord had veranderd èn vervolgens vergeten... Toegevoegd na 1 minuut: je werkt dan in de CMD van windows, dus je hoeft helemaal niets te herinstalleren

Bronnen:
http://techrena.net/reset-windows-xp-vista...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100