Hoe kan ik het internet weer goed laten functioneren?

Ik heb een probleempje, onderin het scherm staat er dat de internet verbindng perfect is, maar er is geen internet verbinding als ik bijv. op google ga (dit is op andere computer) we hebben al vanalles geprobeerd. Met een gewone LAN adapter doet hij het wel ..
Maar we willen gewoon draadloos natuurlijk!
heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al een computer herstel gedaan (systeemherstel)
De computer is al een aantal keer ovenieuw aan en uitgezet .. ook de internet verbinding hebben we een paar keer overnieuw aan en uit gezet.. maar het werkt nog steeds niet

het zou echt heel erg fijn zijn als iemand een oplossing heeft!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Dit probleem had ik ook weleens. Wat bij mij hielp is de router uit de stroom trekken en er na 10 seconde er weer in stoppen.

Mocht dit niet werken laat het dan even weten. en geef dan ook even de router naam en je provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wlan (wireless local area network) werkt met een beveiligingsprotocol (WEP of WPA-PSK) dat er voor zorgt dat onbevoegde computers niet zomaar misbruik kunnen maken van het draadloze netwerk.

Dit protocol moet dan wel ingesteld/geactiveerd staan op zowel de modem/router als de aangemelde computer met een zgn. sleutel.
Als de sleutel van de computer niet correspondeert met de code van de modem/router dan zal er geen internet toegang worden gegeven aan de aanmeldende computer.

De computer geeft dan wel aan dat er een wlan (internet) signaal is maar kan daar geen gebruik van maken.

De WPA-PSK code staat meestal op een sticker op de onderzijde van de modem/router. Deze moet je dan op de computer ingeven als hij daarom vraagt bij het aanmelden op het netwerk.

Een WEP code kun je zelf samenstellen uit tenminste 13 tekens die op zowel de modem/router als de computer dan hetzelfde moet zijn.

Om de instellingen op de modem/router te bereiken ga je met een Lan verbinding naar http:// 192.168.1.0
Het wachtwoord is meestal admin of user

Daarna kun je onder beveiliging het ingestelde beveiligingsprotocol zien (wep of wpa-psk of geen (none)) en de gebruikte SSID naam. Zonodig kun je aanpassen welke van de beveiligingsopties je wilt gebruiken en de bijbehorende sleutel instellen.
Deze sleutel gebruik je dan ook op je draadloze verbinding op de aan te melden computer.

Let op: als je voor de optie geen beveiliging (none) kiest dan is de wireless lan een open verbinding en kan iedereen in de omgeving op jouw router inloggen en gebruik maken van jouw internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk staat de optie draadloze adapter inschakelen niet op ;ingeschakeld,dat kun je doen in het netwerkcentrum
of dat de wifi niet is ingesteld .op je computer .
succes .