Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg als ik aanhalingstekens wil typen altijd een dubbele: "". Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik kan hierdoor ook geen trema''s plaatsen.

Iemand die weet wat ik hier aan kan doen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het probleem is dus dat ik geen tijd heb om een spatie te drukken. Zodra ik de '' indruk krijg ik dus gelijk de aanhalingstekens.

Kortom zonder shift krijg ik '' met shift ""...

Toegevoegd na 2 uur:
Zelf nog even goed rond gekeken en heb al een tijdje me virusscanner niet geupdate en bleek dus gewoon een Virus te zijn.. Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar druk je op dat jel een ^ krijgt? Ik druk voor " op Shift EN de knop links van de enter en dan moet je inderdaad een spatie tikken als er daarna een klinker komt. Als ik de ' wil hebben neem ik dezelfde knop maar zonder shift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de ^ indruk krijg ik er ook twee. Voor de duidelijkheid, ik weet waar ik op moet drukken, dat is het probleem niet! Ik krijg alleen dus altijd het dubbele van wat ik dus intik... (de goede tekens creëer ik nu dus door spellingscontrole of backspace) Dit wil ik: - Dit krijg ik:
' - ''
" - ""
ë - ""e
^ - ^^

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet op spatie drukken nadat je " hebt ingevuld, als je een ë wilt Dan moet je na de " op E drukken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het probleem is dus dat ik geen tijd heb om een spatie te drukken. Zodra ik de '' indruk krijg ik dus gelijk de aanhalingstekens. Kortom zonder shift krijg ik '' met shift ""...
Je moet eerst 1 keer op de aanhalingsteken toets drukken en dan een spatie of een medeklinker. Als je een klinker erna typt krijg je een ë of en ö ofzo.
Hetzelfde geldt voor de trema's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het probleem is dus dat ik geen tijd heb om een spatie te drukken. Zodra ik de '' indruk krijg ik dus gelijk de aanhalingstekens. Kortom zonder shift krijg ik '' met shift ""...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dat hebben we op onze schoolcomputers ook
Eens kijken of ik daar achter kan komen
Dan heb je twee toetsenbordinstellingen ingesteld, er is een toetsencombinatie voor om te herstellen. Ik zoek hem even op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Waarschijnlijk heb je op je taakbalk de taal-werkbalk staan (er staat NL of EN waarschijnlijk).

Hier moet je de andere kiezen. De sneltoets hiervoor is ALT+SHIFT.

Wanneer dit niet werkt, of er maar 1 is ingesteld, moet je een andere toetsenbordindeling selecteren via het configuratiescherm.
Ik heb hem zelf staan op Nederlands, met als toetsenbord Verenigde Staten - Internationaal.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Walter, Bedankt voor je antwoord, maar helaas ook niet het probleem blijkt.. Ik heb de zelfde toetsenbord instelling als jij. Dus hier kan het ook niet aan liggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding