Wat kun je het beste doen als er in jou dorp glasvezel wordt aangelegd?

Wij zijn al jaren klant bij Ziggo voor internet en digitale tv die Ziggo gecertificeerd is.
Voor de huistelefoon maken wij al jaren gebruik van KPN.
Mijn vraag is kan ik gewoon bij Ziggo en KPN blijven nu dat er bij ons glasvezel in het dorp wordt aangelegd.
Of kan ik ergens voordeel uithalen?
Wat is nu wijsheid?
Ik had begrepen dat Ziggo ook glasvezel heeft.
Of ben ik verkeerd geinformeerd?

12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Laat in elk geval het modem installeren dat kost je niets.
lees daar wel even de regels op na of er verschil is met een dorp of stad.

Hier zou het worden geinstalleerd maar helaas flats vinden ze blijkbaar te lastig dus worden we nu waarschijnlijk helemaal niet aangesloten grrrrrrr

en nee ziggo heeft geen glasvezel wel tot aan de centrale maarvanaf daar tot je huis is gewoon koper.

maar ik denk dat je nadat je het modem hebt
als het gratis is tenminste nog best wel even kunt wachten
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik snap het minnetje niet ?
Glasvezel wordt een extra aansluiting in je woning
die los staat van KPN telefoon (adsl)
en van ziggo (kabel)
het wordt gewoon een extra mogelijkheid. zeg maar een derde mogelijkheid waar je telefoon tv en internet over kan krijgen

Hier werd ronduit gezegd/geschreven dat je een extra modem gratis geinstalleerd zou krijgen ongeacht of je nu wel of niet een abbo neemt.
en dat na een bepaalde datum er wel kosten aan verbonden zouden zijn. of ze dat ook daadwerklijk doen weet je natuurlijk niet wellicht willen ze in de toekomst de kosten wel verhalen op de provider maar dat lijkt me sterk
als het 200 euro of meer kost door het ontvangen en laten aansluiten van het modem
verbind je je nergens aan, het is gratis. Tenzij het beleid in dorpen anders is dan hier in de stad Het is dus zeker in je belang dat je dat modem gratis laat plaatsen ook al neem je er geen abbo op.
Want zou je nu weigeren en later het wel willen
kost het geld en zeker als je een eigen huis hebt is het aan te raden omdat de waarde van je huis daarmee vermeerderd.
omdat een andere koper dan niet meer dat moet laten aansluiten als hij dat wil.

het lijkt me logisch dat de aanschaf in een los staat huis goedkoper is dan in een flat
waar ze zeg maar meerdere mensen moeten "lastig vallen" om de kabel door e voeren naar de hogere verdiepingen dus doe je voordeel ook al ga je het op korte termijn niet gebruiken. http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2012/02/hoogbouw_te_hoog_gegrepen_1.shtml

Andere antwoorden (2)

Ziggo heeft (nog) geen glasvezel en daarom wordt nu in dorpen waar glasvezel wordt aangelegd ook de deur bij mensen platgelopen door andere aanbieders. Je kunt voor je telefoon wel bij KPN blijven, maar voor televisie niet langer bij Ziggo. Wat je kunt doen is een 3-in-1 pakket nemen bij KPN, dus telefoon, internet en televisie, maar er zijn nog legio andere aanbieders. Het is verstandig om de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken om tot een weloverwogen besluit te komen.
Het is trouwens niet verplicht om glasvezel te laten aanleggen bij jouw huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk zelf in de telecomsector (heb niets met providers te maken.) en ik heb daarom vaak te maken met mensen die overstappen van de ene naar de andere provider. Vaak is een reden voor de mensen om over te stappen omdat iets 'beter' zou zijn. Zelden hoor ik dat men de overstap neemt omdat het maandbedrag goedkoper zou zijn.
Helaas spreek ik diezelfde mensen vaak binnen niet al te lange tijd weer en dan is de klacht dat de verbinding er vaker niet dan wel is. Je zou bijna kunnen zeggen dat verandering niet altijd verbetering is. Maar goed, dat hoeft indit geval niet zo te zijn natuurlijk.

Je bent nu tevreden over hetgeen je hebt en weet waar je aan toe bent. Wat ik je zou aanraden om te doen is om wél glasvezel tot in je meterkast te laten installeren.

Het bedrijf wat in de regio het glasvezelnetwerk aanlegt biedt dit vaak gratis aan. Het voordeel is dat je dan in elk geval wel al een glasvezelaansluiting in de woning hebt, dus mocht je later toch besluiten voor bijvoorbeeld een goedkopere aanbieding of een snellere verbinding te gaan dan kun je dan altijd overstappen zonder dat men opnieuw je tuinpad moet openbreken om een glasvezelkabel te trekken. Op het moment wanneer je met de hele straat meegaat, is het toch een grote zandbak.

Ik heb hetzelfde ook gedaan; gratis een glasvezelmodem laten installeren toen ik de kans had, maar ik ben nog steeds dik tevreden met mijn aanbieder, kabelaar UPC.

En je andere vraag of Ziggo ook glasvezel aanbiedt; nu nog niet. Misschien dat de kabelaars in de toekomst ook gedeelten van het glasvezelnetwerk afhuren voor hun eigen abonnees, maar daarover zul je dan uitgebreid geinformeerd worden. Net als de gang van zaken met de aanleg van glasvezel in de gemeente.

En nog wat anders; je zegt dat je nu internet en tv van Ziggo hebt, en telefonie van KPN. Is het niet voordeliger om een alles-in-een pakket van 1 aanbieder te nemen? Misschien de moeite waard om er eens een zondagmiddag voor te gaan zitten en te kijken wat de plaatselijke aanbieders je bieden als je alle diensten bij 1 afneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
http://www.totaalbundel.nl/ziggo_glasvezel.html