Mijn SD kaart werkt in PC en fotocamera niet meer staat volg met Data. Wie kan mij helpen? Mijn PC herkent hem niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een andere (nieuwe) losse cardreader proberen. In de action hebben ze die waarschijnlijk al voor een paar euro. En je ziet ze ook in sommige (andere) supermarkten voor onder de 10 euro.

Als dat ook niet werkt, en als het kaartje ook niet meer werkt op een andere PC (met die nieuwe cardreader), dan zie ik 't somber in en is ie waarschijnlijk overleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op sd kaartjes staat vaak een 'lock' functie. Misschien is het schijfje per ongeluk omhoog of omlaag in die stand geschoven. Dan kan inderdaad geen apparaat het meer herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak hiervan is dat ooit een fotocamera met een bijna lege accu heeft geprobeerd data weg te schrijven.
In de meeste gevallen werkt een extern hulpstuk waarin je eerst het kaartje inschuift - en daarna in de usb-poort van je pc.
Degene die dat heel goed doet is de Trust van het Kruidvat voor 10,- (maar let er wel op dat op de kopse kant geen Trust staat maar iets van 1001100 of zoiets)
Werkt dit nog steeds niet dan eerst een goed werkend kaartje in de Trust - en hierna nóg eens omwisselen met het onwillige kaartje - pas hierna in de usb-gleuf en dan duurt het nog wel een 10 seconden voor de pc hem dan eindelijk herkent, mits minimaal XP met 3e SP-pakket.
Er bestaat ook speciale reparatiesoftware die MediaMarkt ooit heeft verkocht maar meestal weet je eigen fotodealer wel een oplossing hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt soms voor dat een computer/fotocamera een kaartje niet meer herkent na het verkeerd afsluiten hiervan. Bijvoorbeeld door je kaartje zomaar uit een poortje te trekken ipv via het "veilig hardware verwijderen"
Als dit het geval is, kunnen data-recovery bedrijven vaak je data nog wel redden voor 50 a 75 euro.

Mocht er in de elektronica iets defect zijn, wat ook goed mogelijk is dan lopen de prijzen al snel op naar enkele honderden euro's.
Wij kunnen een kosteloze diagnose voor je uitvoeren.